my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Gastrik...

Dua hari ni menyiksakan betul...........sakit perut memulas2, asyik keluar masuk 'bilik termenung' je.......nak kata salah makan, tak jugak rasanya. Mungkin sebab aku minum lactose Elken untuk lancarkan pembuangan toksid dlm badan. Bahana nak kuruskan badan la ni.......

Tadi masa makan malam, aku dengar Aziz bisik kat ayah dia, "ayah nak tau pasal apa ibu sakit? sebab ibu asyik buat kerja je, asyik kat dapur je........lepas tu tak nampak pun ibu makan tengahari......tu la.....keje sampai tak ingat nak makan...". Ayahnya pulak menambah, "ibu gastrik la tu, penyakit lama dah datang..."

Aku rasa memang betul apa yang dia orang cakap. Tengahari aku jarang makan sebab tak rasa lapar. Lepas tu aku minum pulak lactose tu dengan perut yg kosong. Dah cara minumnya macam tu, 4 jam sebelum atau selepas makan, aku ikut je. Atau perut ku alahan dengan lactose tu agaknya. Adui.....sampaikan tak larat nak masak tengahari semalam. Bila berdiri lama je, sakit......terpaksa la baring dari siang hingga malam......naik bosan pulak.

Esok, kalau tak baik lagi.........kena pergi klinik ni...tak sanggup nak menanggung sepanjang masa.

Kad Persahabatan, hujan pula...

Assalammualaikum Hasz............baru ni akak dapat tepek kad hasz tempohari. Akak harap hubungan kita berterusan walau jauh beribu batu dan kita belum pernah bertentang mata. InsyaAllah jika ada peluang dan masa yang sesuai, kita akan bertemu bila akak balik semenanjung masa cuti panjang nanti. Itu pun kalau ada transport nak ke mana-mana, maklumlah kan...........bila di sana nanti kita org ni dah jadi 'pendatang' pulak........mengharapkan transport dari saudara mara je. Tapi kalau hasz sudi nak jemput, apa salahnya?


Tak jadi piknik..

Entry yang lepas, aku ada cerita nak pergi piknik pd hari sabtu lepas, hampeh!! Sebenarnya aku dan suami tak sependapat bila sepatutnya keluar piknik. Aku lebih suka pergi belah pagi tapi suami lebih suka waktu petang. Sudahnya, petang tu hujan lebat pulak.........dengan ribut petirnya........alamat berpiknik kat rumah je la kami......tu lah, org cakap pergi pagi, taknak dengar. Tapi ok gak hujan, dah lama tak hujan di KK ni. Rasanya dimana2 pun sekarang ramai yg mengeluh tak hujan. Jadi, syukur alhamdulillah hujan turun hari tu walaupun plan nak bersuka ria tergendala. Nikmat Allah kena terima dan redha.

Hari-hari nak.....

Sejak kebelakangan ni, famili aku yg tak berapa nak ramai ni...........asyik nak minum aiskrim oreo je.......ni seme penangan dr mcD. Jadi drp kami bertandang ke mcD melaburkan duit hari2, baik aku buat sendiri di rumah. Tapi takde la lengkap bahannya. Asal ada rasa, jadi la tu.........
Senang je resipi aku ni, dlm majalah pun ada. Aiskrim vanila, susu cair, biskut oreo dlm 3 atau 4 keping. Semua bahan di blend.........tuang dlm gelas, tambah ais beberapa ketul.....dah siap!! Kalau kat rumah ada krim2 yg sesuai diletak atas aiskrim tu, lagi sedap. Walaupun begitu, aku tak begitu suka...........buat utk 'orang berdua' tu je........rasanya kalau hari2 melantak aiskrim ni, mau naik 'gebuss' badan aku ni. Sedangkan jarang minum pun dah rasa macam bertambah berat, apa lagi kalau minum hari2.

Panas!!!

Rasanya ramai yg dah baca kisah Azizah Mahzan (pelakon) yg mencetuskan kontroversi berpakaian pengantin seksi dlm drama Spa Q. Dimana2 surat khabar, majalah, forum dan blog memperkatakan tentang kenyataannya yg aku sendiri pun tidak setuju. Bukan itu saje tapi gambar 'intim' dia dengan pelakun lelaki yg baru mencipta nama tersebar luas di internet menambahkan lagi 'kepanasan' kisah dia ni.



Kesian juga bila memikirkan pelakun berbakat besar ini. Dulu2 tak pernah pun ada cerita2 yg tidak elok tentang dia di akhbar atau mana2 majalah. Tambahan pula dia seorang ibu tunggal yg mempunyai anak dewasa. Bagaimana agaknya anak dan saudara mara menangani masalah ini? Mungkin dia boleh pekakkan telinga, butakan mata. Buat tak tau, lama2 orang akan senyap dan lupa.............tapi aku ada baca komen seorang guru dari Johor dan aku setuju apa yg di perkatakannya....



Azizah Mahzan perlu di kaunseling?


Sebagai salah seorang rakyat Malaysia yang beragama Islam dan sentiasa mengikuti perkembangan artis Malaysia, saya rasa terpanggil untuk memberi sedikit komen tentang Azizah Mahzan yang telah ditemubual oleh Pancaindera pada 15 Februari yang lepas.
Saya amat terkejut apabila membaca kenyataannya. Padanya seksi itu okey sebab tidak bertelanjang. Tidakkah dia tahu bahawa seksi yang dilakukan itu mendedahkan aurat. Dia juga menyatakan seksi itu bergantung pada bentuk tubuh badan. Bagi artis yang pendek akal dan dah terlalu moden itu ungkapan yang selalu digunakan tetapi 1,000 kali lebih bagus orang yang memakai jubah dan bertudung sebab dia menutup aurat yang patut ditutup berbanding dengan dia yang dah lupa aurat mana yang wajib ditutup.
Kenyataan Azizah Mahzan seolah-olah membenarkan seksi kalangan wanita. Saya takut kenyataan sebegini akan mempengaruhi pemikiran orang muda kita yang sentiasa menjadikan artis sebagai idola mereka.
Sebagai seorang guru saya mencadangkan agar artis sebegini wajar diberi kaunseling berhubung dengan agama supaya dia sedar bahawa rezeki yang Allah bagi atas sebab keseksian dia tidak akan kekal lama.



Terima kasih.
Guru prihatin, Muar, Johor





aku..............betul...betul...betul...(bak kata upin dan ipin)

BOSANNNNN!!!!!!

Bosannya aku dah beberapa hari ni.......sejak dua bulan di Sabah, baru tadi aku ngadu kat suami yang aku bosan sangat.......

Suami kata, esok kita piknik la....bawa makanan yg simple2, bentang tikar....tp kat mana ye? mana lagi pantai yg dekat kalau area KK ni...kalo tak Tanjung Aru, Tanjung Lipat la....

Mungkin bosan sebab aku takde kawan nak sembang hari2. Aku pulak jenis yg tak suka bergayut di telephone, bertandang rumah orang. Tu pasal aku selalu ikut suami hantar anak pergi sekolah tiap2 pagi. Kalau tak ikut pagi tu, memang tak kemana la aku ni sampai hari sabtu.

Cuma kurang sikit bosan kalau dapat ym dengan orang yang baru dikenali. Walaupun jauh, rasa macam dah kenal lama je......bukan selalu, seminggu sekali pun belum tentu. Kekadang celcom 3G ni buat hal, menambahkan bosan je......

Apa nak masak esok ek? laksa penang.....malas nak bawa mangkuk bagai...hari tu baru makan, takkan nak buat lagi. Sandwich kot....atau cucur udang (udang takde plak..)

Esok la fikir..........

santapan rohani

'Wahai orang yang beriman! Janganlah kebanyakan daripada sangkaan(supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang, dan janganlah sesetengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat)sudah tentu kamu jijik kepadanya. (patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah;sesungguhnya Allah Penerima taubat,lagi Maha Mengasihani.'
(Surah al-Hujurat:12)

Selamat panjang umur Ayah!!

masa ni kek baru keluar dari loyang
first time buat choc fudge, ikut dlm buku. tak cantik sb berketul2 sikit..

haaa.....ni la rupanya...coklate moist cake. sebenarnya gula kaster takde, aku bedal gula icing, tu yg jd gitu, lembik je......cepat2 aku masukkan dlm peti....


Tiada hadiah istimewa untuk birthday 'ayah' tahun ni.........hanya sebiji kek yg dapat ibu hidangkan. Maafkan ibu........tahun ni kita celebrate sederhana saje. Dulu2 pun macam ni jugak kan? Tapi dulu ada juga ibu belikan dompet, beg, minyak wangi dan lain2. Harap ayah happy ye..........dah la kita jauh dari famili, hanya talipon sebagai penghubung setiap minggu. Walau kita jauh, sebenarnya kita dekat di hati mereka. Ibu harap semua keluarga mendoakan kebahagiaan kita disini...........amin......



Kek tempohari dibuat mengikut resepi 'maklang'. Terima kasih la maklang oii........sedap kek tu....hehe...puji diri sendiri nih!! ni kakzana tepek resepinya....


MOIST CHOC. CAKE

BHN A - di ayak

2 cwn tepung gandum
1 cwn serbuk koko
1st bpowder
1st soda bicarbonate
4 biji telur
2 cwn gula halus
1 cwn susu pekat
1 cwn minyak
cwn air panas mendidih

Cara

Pukul gula + telur = kembang (high speed)
Masukkan susu pekat }Masukkan minyak }low speed
Masukkan bhn A sedikit demi sedikit }Masukkan air panas dlm adunan tadi (part ni tak perlu pukul just ratakan ngan senduk kayu)
Bakar 40-45’


senang je kan? tiga empat hari tak abis makan, punyalah besar.......

Tengok wayang....GENG!!


Selepas selesai urusan di jabatan imigresen, kami menuju ke One Borneo, bukan nak celebrate valentines day ye...........nak tengok wayang....upin dan ipin. Cerita ni dah tentu bukan citarasa aku dan suami tapi sape lagi kalau bukan Aziz.

Show pukul 12.30 tengahari, ada masa ronda2 dulu. Kebetulan ada pamiran di sana oleh jabatan pendidikan, maka penuh la dengan budak2 sekolah dan pelajar2 u. Sambil lepak, pekena oreo aiskrim dan chocolate shake di mcDonald. Mana la nak kurus.............sejak pindah sini rasanya badan ku dan suami, makin menjadi2 tembamnya. Ye la.....exercise kurang.........

Kami duduk sederet dengan student2, aku rasa. Suami dan aku senyap sunyi tidak bersembang. Akhirnya kami tidur dan Aziz sorang melayan cerita. Tapi bila aku dengar orang gelak2, aku cuba juga menghayati cerita Geng ni. Best jugak.........terutama bila mereka sesat dalam hutan dan berkenalan dengan seekor Opet. Watak setiap orang hidup.......hingga tak sedar cerita dah nak habis. Saat penghujung cerita aku rasa sedih dan menitis juga airmata dalam gelap2 tu. Sedihnya bila si Opet nak berpisah dengan Rajoo, Upin dan Ipin. Walaupun hanya animasi, hati tersentuh dengan dialog mereka yang tidak kaku.

Boleh dikatakan aku bangga di Malaysia ni ada filem seperti ini. Nak terangkan lebih2, aku bukan pandai sangat komen pasal filem. Lebih baik siapa yang ada masa terluang tu, pergi tengok sendiri. Bawa anak2, adik beradik, kawan2 pun ok juga. Sesuai untuk release tension bagi mereka yang inginkan hiburan ringan.

Mahalnya!!!

Lupa pulak ikan apa ni masa snap gambar dulu, kalau tak tenggiri, ikan tongkol kot. First time aku tengok ikan yg begitu besar dan segar lagi. Gambar kurang terang sb guna hp.


Semenjak pindah ke Sabah ni, aku lebih suka masak sendiri walaupun sebenarnya kekadang malas nak buat benda2 yang remeh tu. Tapi nak buat macam mana kan? Tekak nak makan, selera membuak2 teringin. Kalau di semenanjung kita boleh dapat dengan mudah samada di restoran besar atau di pasar malam.


Baru2 ni aku dan suami ke pasar besar KK. Bukan baru ni pergi, dah banyak kali, cuma tak habis round satu pasar tu. Cadang nak buat laksa Johor. Biasa la orang Johor, laksa ni jadi kebanggaan orang sana. Setengah orang tak suka tapi kalau pandai buat..........mesti nak rasa lagi.....

Setiap lot kedai kami jengah, cari timun, susahnya nak jumpa. Pelik juga kan? Kalau kat semenanjung, berlambak2 timun ni.........tak susah nak cari. Sebelum ni aku beli di pasar filipine kat luar pasar, takde la mahal pun. Tapi pasar dia orang tak buka pula hari biasa atau mungkin buka sebelah petang kot.


Bila dah jumpa tu, mak aii.......mahal gila!!! ada ke patut sekilo RM4.......beli sebiji dah RM2. Timun yg satu jenis lagi tu (warna hijau pekat, org kata timun madu) lagi la mahal.......RM5....

Bukan la berkira sangat pasal makan ni, cuma kekadang terfikir juga, kenapa orang di sini yang punya tanah subur, luas terbentang, ada peluang untuk berniaga tapi tidak berminat menjadi peladang. Ntah la........mungkin kita mudah beri pendapat tapi tak tau apa masalah yg mereka hadapi.....


Bawang merah besar pun mahal juga. Sekilo RM5. Kalau di semenanjung, seguni......baru RM9. Rasa macam nak terbang balik sana je, beli barang2 keperluan dapur ni. Belacan pun aku rasa mahal di sini drp sana. Ada juga yg murah disini seperti ikan, udang, sotong, segar pula tu. Tapi kerang disini besar2 dan mahal. Ada kesempatan nanti aku snap gambar bila ke pasar.
Gambar di atas tu, laksa johor yang ku buat semalam. Tengok la.......kurang rencah, takde timun dan tauge. Sambal belacan tu aku campur dengan buah tomato di hiris2. Daun kesum, bawang besar dan bunga kantan sbg ulam. Ikan kembung aku guna yg besar, 2 ekor. Cukup la makan berdua. Itu pun sampai esok tak habis lagi......
Pada kawan2 yg nak datang rumah ketika bercuti ke Sabah, inform awal2, boleh kak zana jamu dengan laksa Johor..........



Di mana mereka?

Ketika ini hati ku tertanya-tanya, dimana agaknya Umi yang ku kenali hampir dua tahun. Kali pertama jumpa di Johor Baru tahun lepas. Itulah pertama dan terakhir agaknya. Sihat ke dia? Harap Umi masih ingat pertemuan kita di mc donald dulu. Pada pandangan ku, umi seorang yang bijak, lembut, penyabar dan penyayang.

Kemana agaknya Umi, atau merajuk dengan kawan2? Masihkah umi simpan pemberian aku dulu? Walaupun kecil aje souvenir tu, ia sebagai tanda persahabatan kami. Harap satu hari nanti umi akan cuba menghubungi ku.


Mami Jarum, Kak Rose Jambu dan Anak Manja Gebeng............nama2 ni aku kenali ketika melayari satu forum melayu Singapura. Banyak kenangan manis ketika kami bertemu di rumah kak rose, Shah Alam. Dengan hidangan tengahari yang di sertai oleh suami masing2, dah tentu segala topik semasa keluar dari mulut mereka. Orang lelaki kalau jumpa, pastinya kisah tentang politik jadi pilihan utama. Kaum perempuan pula tak jauh dari kisah anak2, rumahtangga dan masak memasak.


Aku pula menjamu mereka dengan karipap dan kek coklat yang ku buat sendiri. Sambil makan, sambil berborak tak henti2. Anak Manja yang datang dari Singapore, boleh tahan juga celotehnya. Walau ini kali pertama kami jumpa, mesranya seolah dah bertahun kenal.


Apa kelebihan mereka ye? Seperti kak rose jambu, orangnya lemah lembut dan sopan santun. Sesuai dengan nickname dia tu............pemalu pun ada........Mami jarum pulak, mesti boleh agak bagaimana orangnya. Comel macam anak mami.......mulut becok.......kurus langsing dan kecil molek orangnya. Kalau di forum, slang penang dia tu pekat betul. Tapi yang kelakarnya masa jumpa tu, takde langsung slang utara. Dia cakap kl nih.......

Anak manja pula orang pertama aku kenal selama melayari internet. Matanya yang galak dan cantik paling aku suka tengok. Kali pertama kami berhubung melalui sms saje. Walau dia jauh di Singapore, sms sentiasa menjadi penghubung kami sehingga bertemu di rumah kak rose tahun lepas. Ada juga dia beli souvenir untuk ku. Hingga sekarang aku masih ingat kalau terlihat pemberian dia dalam almari.
Bila agaknya kita dapat jumpa lagi?

Agar-agar lapis drp Rozzan's resepi

AGAR-AGAR LAPIS (GULA MELAKA)


Bahan A

10/11 gm serbuk agar-agar
150 gm gula melaka + 1 sudu makan gula pasir
870 ml air2-3 helai daun pandan (simpul)

Bahan B
10/11 gm serbuk agar-agar
150 gm gula pasir
870 ml santan (dari 2 biji kelapa parut putih)- saya gunakan 400ml santan KARA + 470 ml air) - ni kes mls nak perah lerr..
1 sudu teh garam

Bahan C

Loyang berukuran 8"x 8"x 3"
sedikit pewarna cokelat (optional)

Cara-Cara
1) Masak Bahan A sehingga mendidih. Masak pula Bahan B sehingga mendidih.
2) Tuang ke dalam loyang sebanyak 200ml agar-agar plain (Bahan A). Biarkan sebentar sehingga ia hampir keras, baru dituangkan lapisan kedua iaitu 200 ml agar2 santan (Bahan B). Biarkan sehingga lapisan kedua ini hampir keras juga.
3) Kemudian tuangkan lapisan seterusnya berselang-seli, plain dan coklat. Ulangi melapis sehingga agar-agarnya habis digunakan.
4) Agar-agar yg hendak digunakan itu haruslah berada di atas api yg kecil, supaya ia senantiasa cair dan mudah bila dibancuh dgn pewarna.
5) Setelah selesai melapisnya, tunggu hingga ia sejuk, barulah didinginkan dalam peti sejuk. Enak dihidangkan dalam keadaan dingin.



terima kasih pd en Rozzan atas resepi ni, walaupun keras sikit agar2 tu, rasanya sedap.
letak dlm peti ais dulu, makan masa sejuk.......emm......lazat.....

sepetang di tg aru

Dah beberapa minggu ni, tiada aktiviti menarik kami sekeluarga selain drp masak, makan, tidur, tengok tv.......bla...bla....bla.....bosannya hidup.....dah la resdung menyerang setiap hari hinggakan pukul 4 pagi aku tak boleh tidur. Asyik tersumbat hidung ni, tisu dah berkotak2 habis......aku dah tak tau nak buat macamana lagi....mungkin sejak pindah sabah ni, asyik makan udang dan ketam, tu yg makin teruk agaknya!

Cuaca hari ni nak kata panas sangat, tak jugak tapi ok sikit drp semalam. Baju dah 2 hari tak kering. Dah la tempat jemuran tu seciput je ruangnya..........terpaksalah aku menyusun jadual jemur kain drp malam sidai hingga ke esok petang baru di angkat.

Petang ni, suami kesian kot tengok aku masak dari pagi (nasi lemak buat sendiri, nak makan kat luar.....tak menepati citarasa...) jadi dia bawa aku dan anak bersiar2 di pantai sambil makan kacang rebus dan jagung rebus.
Walaupun cuaca mendung dan ada rintik2 hujan, masih ada yang mandi laut.
Aziz leka memerhati anak2 ketam yg bertaburan di pantai. Dia 'geram' je tengok pasir tu, nak bina istana pasir.......
Kacang rebus dan jagung, hidangan di tepi pantai. Sekali sekala lepak disini best jugak. Dah ini je tempat yg ada untuk meredakan ketegangan dlm otak ni......cukup la bagi org macam kami yg tak mampu nak ke luar negeri........

Lempeng mini

Kalau bosan nak makan nasi, aku selalu buat lempeng ni, pancake......org putih kata......
Sebenarnya sesuai untuk anak2 tapi kalau anak tak makan, maknya yg 'bedal' (utk mengelak pembaziran)

Resepi drp majalah Rasa...

bahan-bahan:

315 gm tepung gandum

15 gm serbuk penaik

sedikit garam

500 mml susu UHT

2 biji telur

65 gm mentega - di cairkan

30 gm gula kastor

Cara memasak:

1. Ayak bersama tepung gandum, serbuk penaik dan garam. Kemudian campurkan bersama gula. Gaul mesra.

2. Tuangkan susu dan gaul sebati.

3. Masukkan telur satu persatu, kemudian masuk mentega, kacau sebati.

4. Panaskan kuali tidak melekat dan tuangkan satu senduk adunan.

5. Bila permukaan kelihatan berbuih2, terbalikkan dan masak sehingga kekuningan.

rasanya sape yg ada anak dara umur 9 atau 10 thn pun boleh buat lempeng ni......makan dgn madu atau syrup..

untuk sedara di semenanjung

Gambar Aziz ni aku snap guna hp je pagi tadi sebab teringat 'permintaan' drp makcik Akma dia. Nak tengok rupa Aziz pakai baju sekolah. haa.....macam tu la rupanya.......tu pagi lagi, tengahari nanti.......comot koreng jadinya!!
Logo sekolah kebangsaan Tanjung Aru.


Gambar ni di ambil pada minggu pertama persekolahan. Masa tu Aziz baru nak daftar sekolah. Nampak serombongan bebudak ni sedang menjalani program transisi tahun satu. Kesian Aziz, tak dapat join sama...........
Nota:.................teringat anak2 saudara di semenanjung.

Roti canai





Entah kenapa hari jumaat malam tempohari, teringin pula mencuba buat roti canai sendiri. Sebenarnya lebih senang beli kat restoran mamak tu. Tapi saje je cari masaalah sendiri.
Drp malam pukul 9 aku menguli, pukul sebelas lebih pula aku dah buat bola. Mungkin sekejap sangat kot...
Bagaimanapun.......habis juga di bedal oleh suami, anak dan adik ipar ku. Makan pula dengan daging masak gulai kawah.......hemm...terangkat.....
Sebenarnya takde la liat sangat, cuma dia tak mcm roti canai yg org jual tu. Kurang planta agaknya.........kena cuba lagi ni.....

Mimpi jadi kenyataan....

Sebenarnya drp hari sabtu lagi dah usha kat one borneo tapi belah petang. Orang ramai gila masa tu, parking kereta pun takde kosong. Maklum, ada audition af7, berebut2 agaknya datang dari pagi.
Tadi siang, aku pulak berebut2 ke One Borneo. Pukul 11 pagi dah terpacak kat sana. Apa pun aku tak bawa untuk 'si comel' Riz. Dalam hati ku dapat tangkap gambar pun jadi la........

Masa kami berlegar2 di depan stage tu, orang tak ramai lagi tapi kat tempat duduk mereka2 yg audition tu memang penuh. Ada juga yg berbaris panjang, ada yg sedang tulis borang.......macam2 rupalah ada situ......mata ku hanya mencari Riz, tapi hampa........
Sebenarnya aku ni tak tau program astro, main redah je.........rupanya bebudak af ni nyanyi dlm pukul 1 ptg.
Hemm.......nampaknya kena isi perut dulu le.......sebelum tu kami shopping kat Giant. Beli sterika utk adik ipar, beli barang dapur, buah2an dan serba sedikit yg dah habis kat rumah. Lepas shopping tu, lalu lagi depan stage, masih takde apa2. Bosan menunggu, kami pergi mengisi perut kat mc donald. Lepak2, sembang2 dengan suami dan anak, tak sedar dah pukul 1 lebih. Bergegas ke stage, tengok2 Riz tengah nyanyi dgn Nadia. Alamak........tak sempat nak snap gambar dekat2 sebab orang dah ramai. Aku pesan kat suami, tolong ambik gambar Riz sebab aku nak pergi beli donut big apple.



Lepas beli tu, ingat nak tulis nota sikit utk Riz. Alaa.....pen takde pulak!! Ahh...redah je la. Balik kat tempat suami tunggu tu, dia terus ajak ke tepi stage. Aku tertanya2 jugak, laki aku ni ada kenal org astro ke? Dia cakap kat salah sorang krew nak jumpa Riz sebab nak bagi barang. Nasib baik mood brader tu ok. Dia pergi panggil Riz. Aku ni berdebar2 jugak, maklum la, selama ni 'memuja' di luar je........

Riz keluar dengan wajah sedikit terkejut. Mungkin tak sangka, tetiba ada orang nak jumpa. Kami bersalaman dan aku jelaskan ini 'Riezzana' dari fan club dia. Dia angguk2 dan mungkin dia ingat (harap2 dia ingat) Big apple pun bertukar tangan. "Susah2 je beli....." kata Riz dengan senyuman sentiasa di bibir. Kami berfoto sambil di perhati oleh orang di sekeliling. Sebelum pulang aku hulur juga big apple utk Nadia. Tak sempat nak tunggu dia orang nyanyi solo. Dapat jumpa ni pun dah syukur.
Tak sangka......!! punyalah minat kat Riz drp menetap di semenanjung, tak pernah ada peluang berjumpa. Tetiba dok kat KK ni boleh bertentang mata.......sebenarnya aku ada cakap kat suami, malam semalam aku mimpikan Riz, siap bagi no telipon lagi.....tu yg dia bawa pergi One Borneo tu........hehe.....sayang Ayah!! Lain kali kalau Riz datang Sabah lagi, kita prepare awal apa nak bagi.
Untuk Riz..........akak akan sentiasa menyokong kerjaya Riz. Segala kekurangan dan kelebihan Riz akak terima seadanya. Moga Riz berjaya 'dunia dan akhirat'...


RIZ di One Borneo

Dapat jugak bergambar dengan mamat hensem.......memang cute la Riz ni....

Sebenarnya malu nak letak gambar ni kat blog tapi dek kerana Riz Angels, terpaksalah tebalkan muka......hehe.....ni je yg dapat aku share.


cerita disebalik tu, nantilah!!