my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Aktiviti aku....

Salam Sejahtera....

Kalau ikutkan hati aku memang nak update blog ni setiap hari. Masalahnya bila dah mengadap pc ni, mau berjam-jam, idea pun mesti ada, ayat kena susun elok2. Walaupun aku bertiga je dalam rumah ni (empat termasuk si arnab kat luar tu...) tapi kesibukkan ku kadang2 melebihi dari mereka yang ramai keluarga.

4.45 pagi aku dah bangun untuk uruskan anak pergi sekolah. Gosok baju, buat sarapan dan hari2 aku ikut suami hantar anak kesekolah. Sebenarnya aku tak perlu ikut pun........tapi kami dah terbiasa kemana2 mesti berdua.......aku bukan kaki kontrol laki ye!. Kalau urusan dia dengan kawan, aku tak suka ikut dan campur.

Sehari dua ni banyak pula order karipap dari makcik ku. Mungkin ramai teman2 yang tak tau, aku ni ada buat karipap dan kuih2 lain yang di frozenkan. Tu yang kekadang sedikit sibuk, takde masa nak melawat teman blogger.
Faham2 je la kalau masak inti karipap, memotong kentang tu satu hal, masak pun tak boleh api besar. Kena banyak sabar dan tak boleh tinggal. Aku pula mudah lupa, terutama kalau aku mengadap tv dan internet. Pernah beberapa kali kuih kasturi ku hangus berkerak periuknya dek terlalu leka.

ini kuali yang ke2 aku masak inti...utk minggu ni...

Bila ada kelapangan nanti aku akan update kisah yang lain pula. Maaf pada mereka yang datang ke blog ku (mana yg kurang berminat bab2 masakan ni) sebab blog aku ni lebih banyak update tentang resepi dan hal2 keluarga sahaja.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)