my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Vikingdom - Jon Foo - boleh dibanggakan

Vikingdom (2013) Poster 

Vikingdom arahan Yusry Abd Halim, kakpb bangga sangat bila nama ni tertera sebagai pengarah kepada kaum yang kita panggil 'orang putih' ini. Kakpb tak pandai sangat nak menilai, mengkritik filem dan memperkatakan lakonan mereka bagus atau tidak.

Hanya seorang yang membuatkan kakpb sentiasa senyum, kagum dengan lakonannya. 'Yang' atau sebutannya Yeng........kacak, comel (sesuai ke lelaki dipanggil comel?). Nama sebenar beliau Jon Foo. Belum google lagi samada dia ni berbangsa Cina kacukan atau apa. Tapi memang orang kata, kecil-kecil cili api dia ni.....

Kakpb rasa macam dialah hero dalam Vikingdom. Cuma tubuh yang agak rendang berbanding dengan pelakon lain. Tetapi ketangkasannya dalam peperangan itu yang menarik hati kakpb. Tak tau la pandangan orang lain.

Jalan cerita agak memeningkan kerana semua nama-nama tempat yang direka memang sukar untuk disebut, apatah di ingati. Itu pasal kakpb kata, Yang paling senang nak ingat....haha...dasar malas nak fikir kan?

Boleh klik sini untuk sinopsis dan kakpb copy image dari sana juga.

Jon Foo 

Baru 31 tahun si Yang ni....hehe...tadi google kejap kat sini
 
Selamat menonton filem kita!! (bukan wajah Melayu ye..)

4 ulasan:

  1. Rasa teringin pulak kakcik nak menontonnya. :)

    BalasPadam
  2. hubby pun cakap citer ni best, tak sabar rasa Liza nk tgk..

    BalasPadam
  3. ramai yg beri feedback bgs ttg filem ni

    BalasPadam
  4. Mcm best tu.. sy nk tngoklah bila ada kelapangan nnti. Thanks sharing ye :)

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)