my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Selamat panjang umur Aziz!!!

Hari ni genap 7 tahun umur Aziz. Aku takde beli hadiah untuk dia, hanya 2 bji kek mini, itu sementara je sebab hari isnin nanti baru nak celebrate. Kek 'Ben 10' dah tempah........saje nak sambut hari isnin sempena Maulidul Rasul dan kebetulan anak makcik yg jadi best friend dia tu balik KL sekarang ni. Ahad petang baru ada di sini.

Balik sekolah tadi dia terus mengadap kek tu. Kesian pulak aku tengok.........sorang je.....tapi Aziz ni jenis tak kisah......tapi ada juga plan nak bagi 'sesuatu', mungkin bukan sekarang......

Memandangkan takde potong kek harijadi, aku masak nasi ayam kesukaan dia. Walaupun kesukaan dia, makan takde la banyak mana........ala kadar je buat nasi ayam tu. Tapi sejak di Sabah ni, aku tak jumpa lagi di restoran nasi ayam style aku buat ni (mcm kat semenanjung ada sambal lada...).

Masa makan ni, teringat kat keluarga di sana. Kalau la mereka ada, kan best...........baru ni ada talipon mak, tak sihat rupanya dia. Ada juga pelawa dia datang Sabah. Kalau dia setuju tinggal lama sikit di sini, seronok juga, aku ada kawan. Tapi........orang tua ni liat sikit nak tinggalkan rumah......bukan mak aku je, aku rasa ramai warga emas yg begitu sikapnya. Harap2 dlm tahun ni dia boleh datang............insyaAllah....

2 ulasan:

  1. heppy bday utk aziz..
    mg membesar sbgi anak yang sejukkan hati mak ayah..
    bertuah akak aziz tak banyak ragam kan..

    nasi ayam sana tkde smbal lada ek kak..

    BalasPadam
  2. alhamdulillah....moga2 jd anak yg baik sampai besar nnti.

    dah 2 kali makan nasi ayam di dua kedai berlainan, masih tak jumpa mcm tempat kita. org sini x suka cili kot.....tp dia org ada smbl cili padi dlm botol...mana2 kedai mkn mesti ada.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)