my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Drama lagi......

Salam Sejahtera....


Apa dah jadi? Blog aku sekarang update pasal artis pulak......hemm...apa salahnya kan? Kita cerita apa yang kita suka, minat, lihat dan kisah di sekeliling kita. Tajuk blog aku pun.....catatan zana....dah kena la tu!


Hari Isnin, Selasa dan Rabu pukul 2.00 petang memang time aku tercongok depan tv tunggu cerita Filipina ni.....Two Of Us...lakonan Jake Cuenca sebagai Dave dan Gerald Anderson sebagai JR. Mula2 dulu lepas habis Disabell, aku malas nak follow mana2 cerita sebab tak banyak sikit mengganggu rutin harian. Tapi.....dah nama pun surirumah kan? Apa lagi nak buat? Bukannya aku kena pergi ambik anak balik sekolah ke, hantar sekolah agama ke.......aku cuma tunggu dia depan pintu je....hehe...senang banyak tu. Dulu, masa tadika memang kena hantar dan ambil. Sekarang dia naik van. Jadi, selain drp masak, mengemas, membasuh, melayari internet........memollow la cerita2 di tv yang sepatutnya, betul tak?



Two Of Us ni pun aku suka bukan sebab hero2 dia yang ala-ala mat saleh tu. Jalan cerita dia yang banyak konflik, berebutkan harta si ayah dan kasih sayang dua keluarga. Setiap hari akan ada babak yang menyakitkan hati, mendebarkan dan kita tertunggu2 apa akan jadi selepasnya.


Gerald Anderson ni gambar2 dia yang aku google seksi meksi semuanya. Masa kurus tak menarik langsung (mata aku ler). Bila berisi sikit, nampak tough. Bagaimana pun jangan salah anggap. Aku tengok drama ni bukan pasal dia je...........

Cuba tengok si Jake Cuenca ni......manis je....main watak sebagai abang tapi aku rasa dia tak sesuai jadi adik dengan wajah dia yang tak nampak sebagai abang jika dibanding dengan Gerald (JR). Kat bibir dia ada sikit parut macam bekas luka gitu. Itu yang mengurangkan sedikit saham kehenseman dia tu!

Aku suka juga lakonan heroin mereka si Audrey (Kim Chiu). Wajah kecinaan dan cute tu pasti ramai terpikat dengan lakonan dia.

Bila aku cakap tentang artis ni, sebenarnya tiada satu pun artis yang aku jadikan idola macam bebudak sekarang. Aku minat masa sesuatu cerita atau program tu ditayangkan je......bila habis episod....tak kuasa nak ingat2 balik. Iye la......cara kita yang dah berumur ni tak sama macam bebudak sekarang. Dulu2 pun aku macam dia orang jugak. Siap tampal gambar artis kesayangan kat almari, kat dinding, beli kaset, beli poster........tapi zaman tu dah berlalu. Sekarang ni zaman anak aku pula.......siapalah agaknya artis pujaan dia ye? Belum nampak lagi!


nota aku: marah betul aku, astro suka2 tukar siaran pukul 5.30 ptg pulak!
               menyusahkan aku la tu......



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)