my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Aku jadi wartawan pulak!!

Salam Sejahtera....

Lepas sahor, sembahyang subuh dan mengaji sikit, aku selalu online di fb atau blog kawan2. Tapi bukan la hari2, kadang2 je......ikut mood dan jika ada masa terluang.
Pagi ni masa aku on fb, selalu aku nampak si Sharil ni online. Mungkin dia tengah update blog dia yang gempak tu, maklum le.....wartawan la katakan......
Dah lama juga aku jadi follower dia. Aku terpikat dengan tulisan dia yang sempoi, santai dan nampak kejujurannya. Walaupun tak semua tulisan dia yang aku berkesempatan membacanya, bila ada peluang dan masa aku sering juga tinggalkan komen di blog dia. Ye la.......nak harap dia komen kat blog aku ni yang banyak masakan, jangan haraplah!! hehe.....aku tak kisah sebenarnya.......yang penting berblog ni menjadikan aku gembira sebagai surirumah yang tiada aktiviti mencabar. Tambah pula aku seronok ada kawan di alam maya ni.

Rupanya si Shahril ni ada call aku semalam tapi aku tak angkat, pagi2 call mestilah aku mushkil. Che abe kata kalau tak kenal, jangan angkat dan kalau dia perlukan atau penting sangat, biar orang tu sms kita. Kesian Shahril, sorry la ye........akak ni ikut cakap laki.....hehe...

Jadi pagi sabtu tu, kebetulan dia pun online fb. Ada kisah sedih di blog dia tentang Syam Trg yang baru meninggal dunia kerana masalah buah pinggang dan stroke. Lepas baca, aku komen sebab nama Sham tu sama dengan nama arwah adik aku dan arwah juga meninggal kerana sakit buah pinggang yang kronik. Tulisan dia benar2 membuatkan aku teringat pada arwah yang pergi pada awal tahun ni.

Di sebabkan semalamnya aku tak angkat handphone ku, aku call dia semula setelah dia inform kat fb, dia call aku semalam. Dah lama berhubung di alam maya, kali ni barulah aku dengar suaranya. Nak tau tak Shahril suara awak macam siapa? Macam suara abang aku yang nombor 2.

Sembang punya sembang, aku yang banyak bertanya dari dia, sedangkan dia tu wartawan. Aku faham dia benar2 sedih kerana kehilangan seorang teman, abang dan peminat setia. Allah lebih menyayangi dia dan kita doakan moga dia tenang di sana.

Paling aku suka bila kami rancang akan jumpa selepas raya nanti di rumah kakak ku. Aku mana ada rumah kat semenanjung jadi kalau nak buat perjumpaan terpaksalah rumah saudara mara. Tak sabar nak kenalkan dia pada suami, mak dan saudara2 semua. Walaupun sebenarnya aku malu nak jumpa, orang popular Shahril tu!! Harap2 nanti jangan dia busy dengan open house, sudah!


Blog Shahril yang jadi favourite ku...
http://syahrilkadir.wordpress.com/

1 ulasan:

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)