my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Blog menghina Islam dalam BH

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Pagi ni aku tengok tv3, berita tentang blog yang menghina Islam telah diadukan pada pihak berwajib. Aku harap sangat orang yang bertanggung jawab tu dapat di tangkap dan kenakan hukuman yang setimpal. Suka suki je nak menghina agama kita. Kita tunggu je selepas ni kesudahannya. Aku tolong copy paste kat sini.....

NGO buat aduan blog hina Islam, Rasulullah
Oleh Roselan Ab Malek
bhnews@bharian.com
2011/05/27

Penulis papar gambar babi, jerung atas Kaabah

JERANTUT: Sebanyak 15 badan bukan kerajaan (NGO) daerah ini yang mewakili kira-kira 10,000 ahlinya membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD), di sini, kelmarin, berhubung kenyataan dalam laman blog yang menghina agama Islam dan Nabi Muhammad SAW.
Antara NGO yang membuat laporan polis pada jam 6.50 petang itu termasuk Majlis Belia Daerah, Belia 4B, Persatuan Kelab Belia Malaysia (MAYC), Rakan Muda, Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS), Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), Persekutuan Silat Kebangsaan Malaysia (PESAKA), Pemuda UMNO, UMNO Bahagian dan Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Dewan Persuratan Melayu Pahang (DPMP), Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) dan Persatuan Bekas Ketua Kampung (PEBAKA).
Wakil NGO berkenaan, Mohd Faiz Mohd Mahayuddin, berkata laporan polis itu dibuat kerana tindakan penulis blog itu melampau kerana menghina agama Islam dengan memaparkan gambar seekor jerung dan babi di atas Kaabah.

“Banyak gambar dipaparkan itu menghina umat Islam, mempermainkan ayat al-Quran dan kata-kata mencerca Allah serta Nabi Muhammad SAW,” katanya, kelmarin.

Beliau mendakwa, entri blog itu dikesan sejak 6 Mei lalu menggunakan nama Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara atau makciksittalwuzara99.wordpress.com dengan mengeluarkan pelbagai kata-kata mengguris hati umat Islam.

Beliau berkata, sebuah akaun laman sosial Facebook turut dikesan menggunakan profil ‘Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara’.
“Kami mendesak polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) segera menyiasat lebih lanjut dan mengambil tindakan sewajarnya terhadap pemilik blog berkenaan,” katanya.

Sementara itu, Adzland Zakaria daripada PERKASA berkata, tindakan penulis blog berkenaan biadap kerana memburukkan agama Islam sesuka hati walaupun penulis itu mengaku beragama Islam.

“Walaupun ia menggunakan gambar teknik pertindihan, ia amat menyedihkan bagi umat Islam dan wajar disekat penyebarannya, malah laman blog itu masih boleh diakses sehingga petang kelmarin,” katanya.

Mohd Faizal Jamlos dari Majlis Belia Daerah pula berkata, mereka juga akan menghantar memorandum kepada SKMM untuk mengesan pemilik blog berkenaan.

nota aku: nak tengok dia update apa kat twitter dia, masih berlagak lagi ke?

2 ulasan:

  1. harap sangat orang yang hina ni tertangkap..

    BalasPadam
  2. harapan rakyat Malaysia, pasti dia dihukum seadil-adilnya.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)