my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

hampir STANDBY...

Salam Sejahtera....

6 ptg kami sekeluarga selamat sampai kerumah. Letih seharian dalam perjalanan ditambah pula tangan kiri ku yang sengal mungkin kerana salah tidor. Lega......masalah di airport dapat diselesaikan. Tak sangka begini jadinya. Selepas ni kami akan lebih berhati2 menguruskan tiket penerbangan.

Tadinya aku hampir tak dapat pulang ke Sabah bersama dengan suami. Ketika di airport KB, nama ku tiada dalam list. Hanya dua nama yang confirm. Kesilapan bermula tempohari ketika aku dan suami berpisah di KLIA, dia ke Kelantan dan aku pulang rumah mak. Masa nak ke KB, suami ku kata aku tak naik sama, jadi nama ku terus terpadam.

Nasib baik boleh ke KLIA, tiba di sana minta bantuan pekerja counter 18 pula. Aku kena standby kat situ, bila ada kosong, dia akan panggil. Suami buat keputusan, dia standby dan aku serta anak pulang berdua dulu. Dia risau nak tinggalkan aku sorang.

Pukul 3 ptg flight ke Sabah. Aku takde mood nak makan atau minum2 dulu, terus masuk bilik menunggu. 2.45 ptg, tetiba suami ku muncul di belakang. Wah....seronoknya dia dapat balik sama dengan kami. Cuma berlainan seat saja. Tak kisah la, asalkan dapat bersama.

Keadaan kapal sedikit goyah ketika diruang udara Sabah kerana cuaca tak elok. Sepatutnya 5.45 ptg tu dah mendarat. Bagaimana pun kami selamat juga akhirnya, alhamdulillah. Berkat doa emak agaknya. Kalau la aku kena standby sehari suntuk kat airport, tak tau la macamana nak buat. Baju dah le sehelai sepinggang, semua dah masuk bagasi.

nota aku: kami belajar dari kesilapan
bagus juga sesekali mengalami kes mcm ni!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)