my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

JANGAN Rapat-rapat Sayang!!


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Alhamdulillah, akhirnya kami selamat pulang ke rumah dari Tawau, bertolak pukul 11.45 am dan tiba di KK pukul 9 malam. Lama gila hubby ku bawa kereta sorang je semalam. Tapi ada berhenti sembahyang, makan dan tidur melepaskan lelah.

Aku pula dah togok segelas nescaffe, jadi mata ku bertahan hingga ke malam. Cuaca pula hujan di Ranau ketika kami tiba di sana, nasib baik tak begitu lebat. Pukul 7.30 pm sekitar Kundasang, kali pertama aku dan suami melalui kawasan ini waktu malam. Dengan kabus yang tebal, hujan lagi........cuak juga hati ku, mulut ku tidak henti2 melafazkan selawat dan zikir. Kereta yang berseliseh pun tak banyak. Mungkin orang Sabah sendiri lebih tidak yakin jalan jauh waktu malam. Tapi kami terpaksa pulang sebab anak ku kena sekolah walau hubby dapat perlepasan sehari lagi.

Sepanjang perjalanan pulang (siang hari) selepas ikut hubby ke padang smk Tawau, tiada yang menarik untuk kami kongsikan. Biasalah kalau jalan jauh ni, pemandangan hanya hutan belukar, pokok kelapa sawit dan rumah2 kampung yang unik bagi ku.

Cuma yang menarik bagi ku ketika kami follow sebuah lori. Di belakangnya tertulis < Jangan Rapat-rapat Sayang > haha....terasa lucu tapi ok juga. Menasihati sambil menyayangi pemandu yang di belakang. Kan bagus tu?

Hubby ku ni......nak ngumpat ni.....kalau drive, suka sangat ikut rapat belakang kereta orang. Aku selalu pesan, tak elok macam tu. Dibuatnya orang depan break mengejut, langgar lubang ke........membelok tak beri signal ke......bila aku bising, sekejap je dia ingat, lepas tu buat lagi. Aku ni dah macam pak guard sebelah dia.

Bagaimanapun aku suspect, eh....respect kat dia. Jauh tu dari Tawau ke KK, drive sorang je.....hehe....mem kat sebelah tolong suap makan, minum dan komplen itu ini. Nasib baik la anak tak buat hal. Tidur je sepanjang jalan, bila bangun tanya kat mana, sambung tidur lagi.

tercongok aku kat tepi padang tengok budak2 ni main kriket yang aku tak faham kiraan matanya....



layan Mastika baru bulan Mac, sampai habis satu buku aku baca, buku tu aku hadiah kat sorang student situ sebab leka tengok dia baca, aku pun dah nak balik......ambik ahh!!
jalan2 tepi laut, makan kacang rebus, air kelapa dan kepak ayam bakar.......petang hari Jumaat tempohari....jadilah sekadar lepaskan kebosanan di hotel....
terus terang aku komen kat sini, tepi laut ni tak berapa bersih, tikus berkeliaran dengan sampah sarap dari rumah atas air agaknya.......sayang la.....negeri cantik tapi kesedaran menjaga alam sekitar, entahlah...
hehe.....foto tertunda hari tu, tak bawa usb masa kat Tawau. celebrate kat hotel tiga beranak, dengan takde piring dan sudu, kami makan alas kertas kotak kek je! lepas tu baru aku turun cari pinggan RM2, asalnya nak sambut kat rumah, dah jadi macam ni........apa2 pun tak kesah la....

nota aku: jangan marah ye, tajuk takde kena mengena dgn entry.....hehe..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)