my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Aktiviti dgn famili....

Salam Sejahtera....

Bila ada masa terluang, apa agaknya aktiviti korang dengan famili? Aku ni bertiga je, bila sorang masuk bilik tengok intenet, sorang main kat luar, aku sorang tengok tv. Melainkan kalau ada drama yang kami follow sama2, barulah ngadap tv bertiga. Selain drp makan tengahari dan malam bersama, tidur dah pasti bersama. Itupun kekadang terpisah2, ikut mood.

Zaman sekarang dah ada macam2 game kat intenet. Anak2 lebih suka melayari game daripada bermain di luar, tak macam zaman mak bapak kita dulu. Cik abe aku ada cerita, zaman dia dulu takde duit nak beli barang permainan, mereka cipta sendiri. Kalau nak main congkak, kena gali lubang kat tanah. Buahnya guna biji getah. Kreatif kan orang yang takde kemampuan nak beli?

Kat rumah aku ni macam2 ada, chess, monopoly, badminton, kriket........tapi main sekejap je. Selebihnya terperap bawah katil.

Tapi sejak balik dari cuti hari tu, kami kemarok main bendalah ni..........bagus juga, boleh merapatkan hubungan kami sekeluarga walaupun setiap kali main, mesti ada yang merajuk sebab 'rumah terbakar', kalah!

Susah payah kami bawa balik congkak ni dari Melaka tempohari. Tak mahal, dalam RM30 saja. Kalau besar lagi seronok macam kat rumah adik aku. Sebenarnya aku tak pernah main congkak sejak kecil, ini kali pertama aku main dengan suami dan anak. Setakat ni, ini saja aktiviti yang aku mampu join. Selalu suami ajak pergi main bowling aku tolak, tak minat.

nota: kena cari game lagi untuk mesrakan keluarga yang besar!!

4 ulasan:

  1. permainan kegemaran saya....dulu mase kecik kan, mase belum ader congkak, siap buat congkak atas tanah....hihihih sonok....

    BalasPadam
  2. bagus kan dulu2 punya game, agak2 mencabar minda...

    BalasPadam
  3. wah..lama tak main congkak..kitorang dlu kecik2 ni la mainannye..siap strategy bagai..mana nak start la etc2..tapi memang best kan main ni.. :D

    BalasPadam
  4. beba...akak pun baru2 ni je main, mmg tak masak la kalau ngadap ni.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)