my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Air tangan Mak

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Setibanya di rumah kakak, sarapan pagi dan mandi manda. Bergegas pula kerumah adik perempuan ku. Emak ada di sana sedang main masak2......hehe.....biasalah dia tu, kalau anak yang jauh balik, mesti makan masakan dia.

Update blog terpantas je ni.......nak cepat......

 Mak masak pecal ni memang best, paling aku suka walaupun aku ni pantang sikit dengan kekacang.......mak punya pasal, takde hal la......
Lauk dalca dengan ayam kurma..........sedap banget!! walau aku tau masak, tak sama dengan air tangan mak...
Ada daging masak kicap, tu yang cucu dia suka.......dua pinggan makan nasi.....alamak, gambar nasi beriani aku tak snap pulak!! tapi betul, aku tak tipu punya......ni semua makan dengan nasi beriani.

Lepas kenyang makan2 kami balik rumah kakak pula. Nanti aku sambung cerita, ada satu masakan yang dah puluh tahun aku tak merasanya, masakan kakak ku pula.....tunggu tau!!

7 ulasan:

  1. Aslmkum zana..pecallll... fav akk jugak ni.. kene balik kg.. mak buat baru best.. mkn ramai2.. ank2 lum pdai mkn mende2 cam ni..

    BalasPadam
  2. assalam...ronda2 jumpa umah awk..wah sedapnyer...salam kenal..sy folo ye..jom folo sy pula..tq

    BalasPadam
  3. teruja tengok makanan yg sedap2...mau gumukkk sayaaa...

    BalasPadam
  4. dzana...wslm, mskn mak mmg tak terlawan oleh kita..

    BalasPadam
  5. mak pnye masakan plg sdp sbb kte da bse mkn masakan mak..sbb tu rsa sdp cmpur kasih syg mak dalam masakan :)

    BalasPadam
  6. rindu nak mkn mknan mak..da lama xbalik rumah :(

    BalasPadam
  7. wslm Nadzarah, sy pun follow juga.
    Lieynanilaz...saya pun, balik kg mesti naik bdn ni...

    Haziqah..betul tu.

    Nadeafu chan..kalau rindu, kena la balik selalu, masa dia masih ada.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)