my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

'Picnik' dirumah MatGebu

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Hari ni aku luangkan masa depan komputer dan ubahsuai apa yang patut dalam blog ku. Berblog ni takde siapa yang ajar ku, semua aku belajar sendiri samada dari pencarian dalam google atau bertanya serba sedikit dengan teman-teman dialam cyber. Itu pun tak begitu membantu berbanding aku cari sendiri disetiap blog atau website yang aku temui. 

Tadi blog walking kerumah MATGEBU (alah...chef kita yang masakannya nampak vouge tu!!) dan sempat la aku berpiknik di sana......hehe....bukan makan-makan tau...

Aku terbaca entry CMG tentang edit gambar masakan dia yang nampak cantik, menarik dan tertarik tu. Rupanya dia gunakan http://www.picnik.com/ untuk edit dan jadikan gambar tu lebih cantik. Sebenarnya dulu-dulu aku pernah 'main2' edit gambar di sana, tapi tak serious dan lama-lama aku pun lupa. Siapa yang nak mencubanya, boleh la tengok entry CMG di sini......step by step CMG tolong ajarkan.

Lepas berpiknik tadi, aku balik le rumah. Ni la hasil yang aku cuba tadi.......
Di atas tu gambar yang dah di edit dan bawah ni gambar asalnya, ok tak? CMG nak bagi berapa markah?



Apa-apa pun nak ucap terima kasih kat CMG kerana sudi kongsi ilmu dengan kita yang buta IT ni. Kamera pun tak canggih macam orang lain. Tunggulah, acik kayo.........adolah kamera baru....

nota aku: hehe....pinjam nama che mat, jangan marah ye!!

3 ulasan:

  1. salam kak,

    mmg sy pun guna picknik utk edit gambar. mmg sy suka sbb free and takder byk songeh kena register ker whatsoever.

    BalasPadam
  2. salam..cantiknya header baru..nampak betul dah lama x ziarah blog nie..hihi

    BalasPadam
  3. terimakasih zana..share kat sini.nnti nak merayap kermh CMG.
    akak pun tak pandai nak main edit gmbr. amik gambar terus tepek.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)