my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Kundasang ~ MH370 ~ Operation mak saudara

Assalammualaikum.....
Lamanya tak ngadap blog kakpb ni. Betul2 takde masa nak menaip melainkan di twitter dan facebook. Itu pun sekejap2 je.
Banyak peristiwa melanda dalam negara, dalam keluarga kakpb ketika itu.....8hb Mac...menyambut Hari Wanita...bercuti di Mount Kinabalu Herritage Resort & Spa. Juga tidak dapat lupa hari yang sama dua peristiwa yang menyayat hati.

Pertamanya.....emak saudara kakpb operate (potong kaki) pukul 9 pagi kerana ketumbuhannya melarat tidak dapat diselamatkan. Kakpb tak dapat jelaskan lebih lanjut kerana memegang janji pada anaknya.
Sebelum itu kami sekeluarga asyik menangis kesedihan memikirkan mak saudara ni.

Tapi yang menyentuh hati bila berwhatsapp dengan anak sulung beliau yang bekerja di luar negeri.
Betapa dia tabah menghadapi dugaan ini. Katanya dia tak boleh menangis, takut mamanya makin sedih. Dan menurut cerita kakak kakpb, selepas mamanya operate 2 hari, dia balik ke Maldive bertugas. Dia pesan pada mamanya....."Ma jangan sedih, Dah 70 tahun lebih Dia pinjamkan kaki pada ma. Dia ambil sedikit je hak Dia, syukurlah ma!"
Sebelum operate kakpb ada call tapi kakpb gagal mengawal perasaan kerana kakpb rapat dengan mak saudara ni. Air mata tumpah juga. Bayangkan dulunya dia seorang yang aktif berpolitik, aktif dikedai jahit, aktif berniaga barangan kemas dll. Dialah yang bawa kereta kehulu kehilir kerana suaminya juga tak sihat.
Allah hu akbar.....Dia Maha Mengetahui hidup dan mati kami.

Oklah....kita tutup cerita mak saudara tu.
Dalam perjalanan tempohari ke Kundasang, dalam pukul 9 lebih, kakpb dapat whatsapp dari kawan mengatakan MH370 tidak sampai ke Beijing. Kakpb memang tak sempat tengok berita di internet.
Sepanjang perjalanan ke Kundasang hati tertanya2 juga, betul ke berita ni?
Sampai Herritage Hotel, terus buka tv. Sah!! memang hilang tiada khabar berita. Kakpb harap dengan doa dan solat hajat serta usaha pihak tertentu akan membuahkan hasil tidak kira samada buruk atau baik, kita terima ketentuanNya.



waktu pagi matahari terbit memang cantik, cuma gambar agak gelap dek cahaya belakang tu..
ada dialog drp sorang gadis disitu, macam ambil gambar toyol je....hehe..

Kami bermalam di Mount Kinabalu Herritage Resort & Spa tempohari. Ambil dua bilik dengan harga RM150 sebilik. Besar dan selesa. Katil bujang ada tiga, cukup sorang satu. Untuk mertua bahagian korner agak besar biliknya. Tapi sayang bilik yang mengadap ke puncak gunung dah habis.


Kami tak pergi ke kaki gunung tempat mendaki. Hanya naik tangga dan menunggu dibawah saja. Adik ipar bawa mertua keatas.




Sebelum bertolak pulang, foto dulu. Memang nyaman dan menyegarkan menginap disini.

Sekadar kenangan......2014.

5 ulasan:

  1. Hye, saya suka baca blog awak, baru-baru ni saya ada buat blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

    BalasPadam
  2. salam hujung minggu kak PB...

    BalasPadam
  3. rindu Kundasang!!

    doa dan harapanku mengiringi MH370

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)