my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Takziah pemergian Sharifah Aini

Takziah kakp sekeluarga kepada keluarga Allayarhamah Sharifah Aini yang telah pergi meninggalkan kita semalam, Sabtu 5hb July, 2014 iaitu selepas 6 hari umat Islam menunaikan ibadah puasa.
Kakpb tau berita ni pun kawan whatsapp ketika buka phone lepas sahur. Sedih juga bila teringat lagu2nya yang jadi nyanyian kakpb ketika remaja. Seri dewi malam, kuda ku lari, lagu duet dengan Broery dan banyak lagi kesukaan kakpb.

Ikutkan cerita dari mulut mak mertua kakpb, Sharifah Aini dulu satu kelas dengan dia di Johor Baru zaman sekolah (tak tau sekolah khas atau sekolah rendah). Dia juga bersahabat baik dengan Mak Itam kakpb yang sekarang di Kanada. Masa dulu-dulu kami sekeluarga selalu dengar dari mulut mak sedara kisah Sharifah Aini yang agak peribadi tapi takdelah yang buruk. Biasalah manusia kan.....manalah sempurna.


Tutup cerita diatas, yang pergi biarkan pergi, kita doakan moga dia di tempatkan bersama mereka yang beriman.

Dua hari lepas kakpb cuba buat tart kastad. Kat bawah tulah rupanya, tak cantik kan? Kakpb tak pernah buat tart kastad sebelum ni. Memang tak puas hati. Bukan tak puas hati rasanya tapi tak puas hati dekonya tu. Konon nak letak buah dalam tin, tapi kakpb lupa kastad kan cepat keras. Sepatutnya lepas paipkan kastad tu terus letak buah. Ni dah keras baru nak letak....huhu...mengong betul!! Nanti nak cuba lagi.

dah rupa tanjak...hahaha..


Ayam masak minang ni kakpb buat semalam, makan dengan nasi impit dan kuah lodeh. Resipi ada dalam blog ni kalau tak silap.

Selamat menjalani puasa kalian (dihari minggu yang mendung setiap hari disini.)

3 ulasan:

  1. Takziah untuk keluarga Allayarhamah Sharifah Aini.

    BalasPadam
  2. Alfatihah buat arwah Sharifah Aini..

    BalasPadam
  3. Takziah Dan alfatihah buat keluarga KakPah.

    Tergelak sy baca cerita tart kastad, anyway sy mmg penggemar tart. Salam ramadhan almubharak.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)