my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Cuti-cuti hujung tahun!

Salam Sejahtera....

Belum terlewat rasanya aku nak ucapkan Happy New Year pada teman2 semua. Mudah-mudahan apa yang teman2 idamkan untuk tahun 2010 ini menjadi kenyataan dan kita semua hidup dalam ketenangan, insyaAllah......Begitu juga dengan keluarga besar ku di Semenanjung. Aku harap mereka tabah menempuh dugaan dan cabaran sepanjang tahun ni.

Sebelum menjejak tarikh 1hb Januari 2010, kami rancang untuk bercuti di Kudat tapi sayangnya, teman baik suami yang tinggal di sana tak dapat di hubungi. Katanya 27 hb Dis. (tarikh kami pulang) dia bertolak ke Semenanjung, ada urusan di sana. Maka kami bertukar arah nak bercuti di pulau........konon2 nak ke Sipadan......bila dah tiba di Lahad Datu, bertukar fikiran nak ke Pulau Mabul pula.

Sebelum kemana2, kami minta pendapat anak saudara ku. Untuk ke Sipadan, kena booking awal2 kerana mereka yang nak ke sana, terhad. Kami di perkenalkan dengan kawan anak saudara ku, Gaffar, yang berkerja di Maybak.

Kami bertolak ke Lahad Datu 29hb Dis. pukul 10.30 pagi, dah lewat tu..........seeloknya kalau sesiapa yang nak rancang bercuti kena keluar awal pagi. Baru la perjalanan lancar dan selesa. Tak macam kami yang terpaksa membontot lori2 sepanjang jalan.

Kami singgah di Kg Luanti sebentar. Aku tak turun, cuma jadi pemerhati dan tukang snap gambar. Takde mood nak main ikan sebab cuaca dah panas. Air pun keroh je.......


di sebabkan gambar2 di Kg Luanti telah di siarkan dulu, aku upload satu dua keping je.....




Di Lahad Datu, seperti biasa kami bermalam di rumah kakak ku. Nasib baik tak lewat malam kami sampai, takut juga mengganggu tuan rumah. Lega dapat luruskan badan atas tilam empok dengan aircond tersedia.......uhh...sepanjang jalan berbengkang bengkok tu betul2 buat aku sakit belakang. Jalan pula kurang elok.....lubang sana sini......mungkin sebab hujan setiap hari.

Tidur ku lena dek keletihan............langsung tak fikir perkara yang lepas......
cuti2 hujung tahun bersambung nanti ye....


1 ulasan:

  1. salam kak zana,

    singgah LD ye..sy ke kk plak. nasib baik kak tak jalan sblh malam. kabus teruk. 8 jam baru sampai umah biasa tu dlm 5 hingga 6 jam je.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)