my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

TEAM Tangkap Lalat (TTL)

Pasal apa digelar TEAM TANGKAP LALAT?

Hari-hari duduk kat dapur tunggu lalat yang lepas masuk dalam rumah. Lalat ni bermusim, bila sembur serai wangi tu, kuranglah dia. Tapi bila lepas orang angkat sampah, mulalah takde tempat dia nak bertenggek, rumah kita jadi mangsa!

Jebat memang tangkas....Messy pun tak boleh diperkecilkan. Walaupun betina, badan sedikit gempal dan kecil, tak pernah kecewa tangkap lalat.

Bukan je lalat, cicak, semut yang besar-besar tu pun dikerjakannya. Selagi tak keluar dari rumah, dia akan perambat sampai masuk dalam mulut, ngap....habislah....dua ekor ni memang tolak batu dengan kayu agaknya perut dia.

Dulu-dulu lebihan tepi roti kakpb buang, sekarang ni bagi kat dia, terutama Messy. Bernafsu betul tengok roti. Cheese tart memang tak boleh letak atas meja tanpa bertutup. Hari tu dibedalnya kaya dalam tin (pandai pulak buka tutupnya). Tengok2 ada seketul muntah atas karpet.....eiiiii...geram betul.




Abang Jebat yang cool, tangkas, handsome, bersih tapi manja gilaaaaa.....





Messy manja juga tapi tak suka dipegang selalu. Selalu minta dukong waktu pagi. Itu pun ada makna bila nak dukong, nak wetfood dia. Risau ni perut dia macam "membengkak" je....hahaha...siaplah bercucu pulak kakpb nanti..



Asal lepas maghrib je, mereka berdua ni masuk bilik tidur kakpb dulu. Tidur awal 6.30 pm. Time kita nak tidur 10 mlm gitu, dia pulak bangun berkejaran dalam rumah. Itu yang kadang2 kakpb suruh tidur dalam bilik sama2. Ada sangkar diluar tak sampai hati pula. Kadang2 dia mengamok (Jebat) diterbalikkannya bekas pasir tu.....

Masalah nak tinggalkan mereka ni bila balik lama nanti, siapalah nak jaga. Hantar kat pet shop confirm beratus hengget. Mungkin akan minta tolong kawan hubby jagakan. Pasti kakpb rindu keletah mereka ni.......teman berleter...teman pelok cium...teman untuk hilang stress.

7 ulasan:

  1. sama macam kucing saya kat rumah tu. suka sangat tangkap cicak..

    BalasPadam
  2. Comel team tangkap lalatnya .... hehe

    BalasPadam
  3. suka lah tengok kucing2 tu,apa lagi yang muka tidur tu....comel

    BalasPadam
  4. Comelnya team tangkap lalat ni. Siap pakai baju lagi.

    BalasPadam
  5. Ha, ha...nak sewa perkhidmatan jauh sangat ni.

    BalasPadam
  6. errrr.. perut Messy bengkak gara2 Abg Jebatkah???

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)