my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

JAGA diri ye!!

Salam Sejahtera....



21hb nanti aku akan terbang pulang ke semenanjung. Maka tinggallah 'kesayangan' ku ini sendirian di rumah. Sedih hati aku ni nak meninggalkan dia. Maklum la, setiap pagi aku cuci kandang Tok K dan bawa dia keluar menghirup udara pagi. Setiap hari juga aku akan beri dia sayur kobis, karot, kangkong atau sawi. Paling dia suka sekali sayur kobis.........tak sempat2 nak letak dalam kandang, dia dah ragut dari tangan ku.




Tengok la tu, makin berisi badan dia. Tak larat kalau nak dukung lama2. Aku harap orang sebelah rumah nanti, ada masa nak belai Tok K sebab dia ni manja sangat. Suka di peluk, di usap.......sampai terpejam2 mata dia......




Suka sangat pergi rumah makcik sebelah sebab kat rumah aku takde rumput macam tu. Habis dia ronda kat pokok bunga makcik tu tapi nasib baik dia tak makan daun2 bunga orang. Cuma risau anjing liar je.......Tok K pun tak pernah lagi lari ketengah jalanraya.

Hemm.......kerinduan akan melanda aku selama di semenanjung nanti. Kalau la si arnab ni boleh berbicara kat talipon, senang hati aku.
Ni la bahana ada binatang peliharaan, macam nak tinggalkan anak je!!

2 ulasan:

  1. salam kak zana,

    balek kg lagi ker?
    makin cumey ler c tok k tu.

    BalasPadam
  2. bantulah sya dengan clik..http://www.myspacemoney.my/medabee

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)