my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

lepas gian......

Salam Sejahtera....

Selama berada di rumah kakak (tahun ni beraya di rumah kakak), aku sentiasa ada hal kesana sini. Masa baru2 sampai hari tu stay rumah kakak juga. Sempat la shopping di Sogo (macam tak sah kalau tak ke Sogo, padahal biasa je tempat tu) dengan kakak, abang ipar dan mak juga.

Orang perempuan, kalau bab shopping ni........memang tak letih walaupun masa tu puasa. Apa taknya, kat Sogo tu segala bapak beg tangan, kasut, baju dan sebagainya, semuanya offer!! Dalam pada taknak...taknak....beli juga la satu dua barang.

Lepas letih bershopping, abang ipar membawa kami berbuka puasa di Menara KL. Aku ni nama je duduk berhampiran KL tapi tak pernah jejak kaki ke sini.


Inilah lumrah hidup, bila dekat......depan mata....kita tak peduli pun, tapi bila dah jauh, barulah terhegeh2 nak cari dan tengok. Macam aku juga, masa kat Semenanjung tak teringin nak pergi. Bila dah tinggal jauh ni, barulah teringat2 dan teringin......gitu la manusia.....

Ok....buka puasa hari tu, abang ipar ku belanja. Dia ni memang suka belanja orang, baik hati, murah rezeki dia. Kami makan di Restoran Tando's (kalau silap, minta maaf la, ingat2 lupa ni). Ada nasi beriani, rendang tok, bubur lambok, kuih muih dan sebagainya. Tapi, banyak mana pun terhidang depan mata, aku makan mana yang termampu oleh perut ku. Kalau orang belanja aku makan memang jimat la duit dia orang. Kita ni kalau ikut selera, semuanya nak. Aku, kalau makan nasi, memang aku tak ambil dua senduk.......sesenduk penuh pun dah banyak. Sampaikan ramai yang tegur bila aku ceduk nasi ke pinggan.......baik tak payah makan, kata mereka. Tak kisah la orang cakap apa, yang penting aku memang kurangkan nasi.


Bila dah sibuk2 buka puasa tu, tak sempat nak bergambar. Tambah pula bukan kami je kat restoran tu, malu pula nak snap sana sini. Bagusnya kat restoran ni, boss dia datang kat meja kita, tanya ok ke tak....dan sebelum azan berbuka berkumandang, ada baca doa2 sedikit dari pihak restoran. Macam ni la bagus....

Ok, kali ni aku nak cerita pasal gian  nak ke bazar ramadhan. Selalunya bila balik sini tak sempat nak ke bazar. Baru2 ni kami pergi kejap, cari juadah untuk berbuka puasa. Saje beli untuk Aziz yang nak makan otak-otak kesukaan dia.
Fuhh.....punya la ramai umat kat sana.....itu baru bazar ramadhan, belum lagi pasar malam. Agaknya, makin nak raya, makin tak masak dia orang ni? Paling menarik perhatian ku bila nampak orang beratur panjang kat satu stall ni........berasap2 aku nampak!!


Tertanya2 jugak, apa yang dia orang tunggu tu........rasa macam nak join je......owhh......



Beratur nak beli 'ayam golek' rupanya!! ish..ish..ish....sekor RM20 (kalau tak silap la). Sedap agaknya? Bagi aku pulak walau sedap macamana pun, tak sanggup nak berbaris panjang melainkan kalau kes2 melibatkan undang2 atau seumpamanya, tak kisah la beratur pun. Nak buat macamana kan? dah orang suka makan, sanggup tak sanggup, kena la beratur.......


Gulai kawah kesukaan ku, tapi tak beli sebab aku pandai masak sendiri.......hehe....sambil lalu sempat snap gambar.


Wow......kuih bermacam2 jenis....lopes, apam, onde2 dan sebut aje, pasti ada. Orang kata, petik jari je boleh jumpalah!! Tapi aku tak beli pun, cuci mata je.......aku beli taufu fa dan mubarak.....eh....murtabak!!


hehe....malu nak posing depan orang ramai, dapat belakang pun jadi la........tak sampai setengah jam, kami dah balik. Aku bukan suka sangat kat tempat yang bersesak2 ni. Saje nak memeriahkan cuti kami kali ni.....

Kiranya, balik semenanjung kali ni aku puas hati sebab dapat lepas niat ke bazar ramadhan. Orang kata, tak dapat pergi setiap minggu, dapat setahun sekali pun jadi la.......sebenarnya boleh saje kalau nak pergi tiap2 minggu sebab cuti sekolah hujung tahun nanti kami balik lagi. Apa2 pun aku berterima kasih sangat pada anak saudara ku dan kakak serta abang ipar sekeluarga. Selama kami di sana, layanan yang baik dan tak terbalas oleh kami. Begitu juga dengan keluarga suami ku. Aku sayang kamu semua!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)