my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Dapur ku banjir!!

Salam Sejahtera....
hujan lebat, mana tak banjir dapur aku tu? bagaimanapun......alhamdulillah....


Semalam, sehari suntuk hujan lebat sampai kemalam..........puasa2 ni dah tentu la seronok kalau hujan, takde rasa letih sangat. Tapi yang tak seronoknya kat rumah aku sekarang ni kalau hujan je..........siap la....singsing lengan la jawabnya.....sebab apa? aku kena mop lantai kerana air mencurah2 dari pintu belakang rumah sewa ku itu. Kalau hujan sikit2 masih ok lagi. Tapi semalam hujan lebat gila.......apa lagi, asyik memerah mop je.....nasib baik guna jenis span.
err....rumah depan tu, rumah guru besar.........besar kan rumah dia? belum kenal lagi dgn tuannya

Semalam juga tuan rumah ni datang tengok apa yang tak kena. Sebenarnya yang bermasaalah cuma di bahgian dapur sebab sebelum ni tukang rumah dia buat tak kemas agaknya. Rumah asal aku tengok ok pulak. Dinding dapur tu pun ada yang retak dan bila hujan lebat boleh nampak air menyerap masuk ke dinding. Tu yang melimpah ruah sampai ke dalam. Aku risau, takut kena wayar letrik ke hape kan......

Jadi, hari ni dia hantar dua pekerja untuk selesaikan masalah tu. Cuaca pun baik nampaknya. Harap2 sebelum kami balik semenanjung nanti benda ni dah selesai. Kalau tak, tak senang duduk aku kat sana nanti. Bukan dekat nak balik jengok rumah.

dia orang guna zink je nampaknya..........lepas ni kalau hujan lebat, boleh dengar bunyi hujan menimpa zink, rasa macam rumah kampung pulak.
nota: teringat masa dok rumah atok di Johor dulu........atap zink pun ok apa......

10 ulasan:

  1. salam zana... seronok bila hujan timpa zink - mulalah mata mengantuk dan nak tidur je :D

    BalasPadam
  2. salam kak zana..
    cian akak ye bile kn time ujan mcm tu..dulu ada skali yg banjir tu msti masuk jugek kan kak..kak uma kak no berapa lrg berapa ye ?seri slalu round kat citu tgk laut..blehle intai2 uma akak...:)

    BalasPadam
  3. buat kolam tadahan air Puan ... Nanti senang nk wat basuh pinggan .. hihi...

    guna atap zink ?? bising..tp takpa umah Puan sound proofff ... xdgr nnti ...

    BalasPadam
  4. skrg mmg musim ujan kann.huhu..
    tp ok la...x rase letih pose..

    BalasPadam
  5. wslm kak-e....best kan kalau dgr bunyi hujan, kuyu je mata..hehe..

    BalasPadam
  6. mummyseri...lorong 3, no 414...jom la singgah, rumah kita buruk je.

    BalasPadam
  7. Razif dan ina....

    buat kolam? teringat msa kecik2 dulu, atok tadah air kat bucu atap rumah utk basuhan kaki.

    Ina...hari2 hujan skg ni. tu yg risau sb rmh akak dkt dgn laut...

    BalasPadam
  8. betulla ..kalau dengar bunyi hujan jadi aotomatik ...mata pun kuyu jerrr

    BalasPadam
  9. kak, masa ujan lebat aritu umah makmi pon banjir. Kira nak tambah simen ler belakang tu, jenuh tiap kali ujan bersihkan selut bagai. Sok raye, ujan lebat org mai ghumah kena plak ajak gotong royong mop dapur.. bley??..ngeh²...

    BalasPadam
  10. rumah makmie kat mana ye?
    boleh akak tinjau2 kalo free dgn hubby nanti....
    ni la mslh menumpang rumah org (sewa).....bila la nak ada rmh sendiri? rsa mcm nk beli je rmh kt sabah ni........chewah!!

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)