my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

cikgu Uchup datang!!

Salam Sejahtera....

Semalam, kami menjamu teman dari semenanjung yang pulang bercuti ke kampungnya di Keningau. Ahad ni mereka akan balik Selangor, jadi bermalam satu malam di rumah ku. Masak biasa2 je......nasi putih, ayam kari, seafood paprik dan ikan bakar. Kuih pula, serimuka (aku kan dah terror dgn bantuan member dari myresipi....)

Selepas berbuka, sembahyang maghrib, isyak dan terawih (kat rumah je) Yusof (cikgu uchup nama timangan) cadang nak bawa kawan dia yang dari Perak tu (Firdaus.......sedap nama ni) jalan2 bandar KK. Mungkin selama di kampung dia, tak sempat nak bawa kemana2, dengan puasa lagi........melepak je kat rumah agaknya.

Kami bawa mereka ke Tanjung Aru. Cuaca mendong, kelihatan kilat memancar tapi belum hujan lagi. Angin menderu kuat..........seronok juga sekali sekala duduk tepi pantai waktu malam. Aku sekeluarga memang jarang keluar malam sejak dulu lagi. Kalau jalan malam kemana2, boleh jadi perang besar dengan anak sebab dia biasa tidur awal. Tapi malam tadi nampak dia seronok sangat. Mungkin sebab dapat jumpa uncle uchup dia tu.........lepas rindu la tu................

Sempat jugak la aku capai kamera, snap dua tiga keping untuk mamat dua orang ni........maklum la....orang dok KL kan? walaupun.........kampung sebenar dia di Sabah.....jangan lupa diri sudah!
Aziz dengan member baru dia........seronok sangat la tu sebab ada orang yang rajin layan dia borak. Tak henti bercerita dari dalam kereta lagi.........nasib baik malam tu dia tak merungut nak balik.......padahal dia tak tidur siang (dia ni memang cekik darah kalau suruh tidur siang) bulan puasa ni tambah aktif lagi ada.....alhamdulillah.....dah 9 hari dia puasa. Harap2 boleh cukup sebulan.
Melepak kat tepi tebing sambil makan kacang rebus, jagung dan buah jambu. Tengah sedap2 mengunyah, hujan pulak........alhamdulillah......hujan rahmat sebab siang hari panas terik. Kami bergegas ke Wisma Plaza, nak minum2 pula. Kali ni dia orang pulak belanja. Gambar tak dapat snap, sebab orang ramai........malu pulak rasanya..........

3 ulasan:

  1. Salam Puan Zana,

    Agaknya bila saya pergi ke sana, sabah dapatlah bertandang ke rumah puan jugak ye ... hehhe ..

    Boleh cuba resepi kuih seri muka Puan ....

    BalasPadam
  2. hi , your site is good, can we exchange link?
    here is my link
    http://khmerlovenews.blogspot.com

    I hope you can

    Best regards,
    phalla

    BalasPadam
  3. boleh saje Razif....silakan..

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)