my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

DONAT SURIA

Salam Sejahtera....

Aku suka sangat donat. Mula2 dulu nak buat rasa malas, tak yakin jadi. Tapi resepi yang aku dapat ni simple je.....tak menyusahkan aku pun....

Resepi aku ambil dari satu blog (lupa kat mana) dan yang pasti ada tertulis dari Puan Suria Insani (resepi.net)
Terima kasih pada orang yang war2kan resepi ni........mudah2an murah rezeki dia...amin...

DONAT SURIA

3 cwn tepung gandum
3 sudu besar susu tepung
3 sudu besar shortening
3 sudu besar gula caster
1/2 camca teh garam

200 ml air suam
2 sudu teh instant yeast
20 ml air tambahan

Aku tak salin cara2 membuatnya dan aku rasa ramai yang dah faham macamana nak adun donat ni. Jadi....apa lagi? tak reti2 nak mencuba??

aku gi beli acuan donat ni....alahai ...sekali ngap dah hilang dlm mulut, ingat nk beli lain nanti..

1 ulasan:

  1. salam kak, smlm sy buat donat, resepi kat internet gak, tapi tak cukup gebulah, tak tau naper, saya main tibai jer msk, takde sukatan2, main agak2 jer. sedap yer, tapi tak begitu lembut spt yg diharapkan. ntah kenapa

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)