my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Catatan untuk Tina

Salam Sejahtera....

Apa khabar teman2 blog semua? Rindu nak menyelongkar dapur kawan2 tapi sejak balik kampung hari tu, masa dan kesihatan selalu tak mengizinkan. Sekarang ni baru ada masa sikit, itu pun selesema tak baik lagi. Musim hujan, biasalah........kena pula berjalan kesana kemari, kejap aircond kejap berpanas, apa lagi kepala pun naik pening.

Nak tau gambar siapa kat atas tu? Itulah saat paling gembira bagi aku bila dapat jumpa teman lama ketika kami bekerja dulu. Aku sekeluarga susah payah cari rumah dia yang terletak nun jauh di Sepang sana. Ada busines juga rupanya dia. Setelah hampir 6 tahun kami tak bertemu, sekali jumpa, macam2 nak cerita. Kena pulak kawan aku ni becok orangnya. Memang sesuai la dia buat 'homestay' kat rumah dia tu.

Aku tengok dia masih macam dulu, gempal dan tembam. Tapi sekarang saiz dia lebih kurang dengan aku je......pandai dia nyorok belakang aku masa ambil gambar hari tu, tersorok la segala lemak dia dan lelemak ku pula yang expose!!

Anak dia dah enam sekarang daripada yang ku tau dulu cuma dua orang. Hemm.....betapa tuanya kita sekarang ni ye Tina? Ingat tak dulu2 masa kat Tochigi? Korang terpaksa carry kak zana dengan basikal untuk kemana2 sebab kak zana tak pandai naik basikal. Dalam sepuluh orang perempuan, aku sorang je tak pandai bawa basikal. Pelik kan? Memang dari kecil aku tak biasa main lasak2. Main masak2 ada le........heheh...

Tina masih ingat Mr. Wang yang handsome tu? Dah jadi apa agaknya dia ye? Masa kita jumpa dulu, dia masih bujangan. Ingat tak masa dia bawa akak naik basikal? haha.....cikgu bahasa jepun pun carry akak tau....masa nak turun bukit tu, dia soh akak pelok dia.......ish...tak hingin akak walaupun dia dah berjasa pada akak. Agaknya dah bertongkat dia sekarang ni.....ataupun lebih nampak muda dari kita!!

Walaupun kita jauh, akak harap Tina tak lupa persahabatan kita. Sayang selalu dari kak zana.....

2 ulasan:

  1. Seronok kan dpt bertemu jejak kasih lagi dgn rakan2 lama...ku rindui waktu2 dahulu..

    BalasPadam
  2. Memang seronok sgt, kalau boleh nak tdo baring dgn kwn2 lama...hehe..

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)