my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

jalan-jalan Munok!

Salam Sejahtera....

Selepas jalan2 di Pontian dan JB, kami balik semula ke KL. Seminggu selepas tu, kami ke JB semula kerana ada majlis perkahwinan adik hubby ku, kali ni pihak lelaki pula. Rasanya tak perlu aku ceritakan lebih detail sebab takde yang lain dari lain. Cuma ketika pulang dari majlis tu, kami ke Bandar Tenggara, rumah anak kepada kawan mak mertua ku. Mulanya rasa berat hati nak kesana tapi memandangkan dia beriya2 mengajak dan mertua pula kata pergi sekejap, ikutkan je la..........huhu......dua jam kami kepanasan dalam kereta. Bukan apa, kepanasan kerana 'memikirkan' nak balik semula ke JB, betapa jauhnya. Esok nak balik Kelantan pula. Bagaimanapun kerana kami konvoi tiga kereta, tak terasa bosan. Sempat bersms sesama kami.

Ok, ni perjalanan kami ketika ke Munok, pertama kali dalam hidup aku menyeberang sungai untuk kenegara sebelah......hehe....lucu pulak. Tak perlu passport, tak perlu tunjuk IC. Bayar RM1, dah sampai. Air sungai dia boleh tahan juga, nampak deras. Kalaulah ada buaya, huhu......

Pergi sana bukannya apa, saje nak tengok apa yang murah. Ada la jersey murah2, kasut dan lain2. Tapi aku tak reti nak beli, mungkin sebab suasana yang tak biasa. Dengan selut dan becak kerana hujan beberapa hari. Seluar memang kena lipat ler........kalau tak.....bawa balik lumpur.

 Teruk......kan? kami redah juga, alang2 dah sampai.
Bot yang kami naik (boleh panggil bot ke?), menggigil jugak lutut aku masa ni, risau kalau terbalik ke......dengan takde safety jacket......
Akhirnya, aku bawa balik lumpur je.........barang yang di beli tak seberapa, beli baju anak dan selipar jepun untuk che abe. Apa yang ku beli, cuma gula kabung/melaka......haha....datang jauh2 beli tu je.......apa nak buat? Otak ku buntu masa tu, kena pulak mereka2 ni nak kejarkan sembahyang jumaat. Mana sempat?

Jalan2 ke Rantau Panjang pula tak banyak ambil gambar, sebabnya.........hujan jugak! Nasib kami ler kali  ni.......sepanjang cuti mengalami musim hujan.

err....nak gi masak ni, nanti aku sambung lagi ye!

1 ulasan:

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)