my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Hubungi saya!!

Kepada >>>>NURAZIEMAH JAMIL atau Azie TeddyBear, sila hubungi saya secepat mungkin melalui email zana_fahmi@yahoo.com.my.

Selama ini saya cuba menghubungi kamu tapi gagal. Facebook kamu private, blog pun takde respon. Mungkin ini adalah jalan terakhir saya.

Jika benar kamu tidak bersalah, apa yang kamu takutkan dari saya? Saya tak ganggu hidup kamu sebelum ini. Saya tidak menyusahkan hidup kamu. Saya tidak guna wang kamu sesen pun. Saya tak pernah mesej kamu di facebook. Saya call kamu di handphone, kamu tidak angkat. Kenapa takut?

Jika kamu rasa bersalah, jangan melarikan diri. Nyatakan apakah kesalahan kamu. Jangan sampai saya bersangka buruk dan menuduh kamu yang bukan2. Berani buat, beranilah kamu menanggungnya.
Dosa pada Allah, kita boleh memohon ampun. Tapi dosa dengan manusia? Seandainya saya tidak dapat memaafkan kamu kerana kamu tidak mengucapkannya, bagaimana? Kamu mahu saya yang mencari kamu. Bila saya cari, kamu kata kamu boleh report ke pihak atasan kerana mengganggu tugas kamu. Saya tidak takut. Silakan.....nak report polis?

Betul, kamu boleh salahkan dia. Tapi, bertepuk sebelah tangan menjadi ke? Saya nak ingatkan kamu. Jika kita melakukan kesilapan, tak perlulah menuding jari salahkan orang lain. Buat diri saya, saya cuma muhasabah diri. Allah menguji keimanan saya, kesabaran saya, ketabahan saya. Tapi percayalah, sebagai manusia biasa kadangkala saya tewas dengan api kemarahan yang meluap.

Saya hanya perlukan kata maaf yang ikhlas dari hati kamu.

9 ulasan:

  1. Sungguh kakak ingin bercakap dlm telefon dgn zana. Boleh sms kakak no. tel zana pada kakak tak? No tel kakak ada kan.

    Allah itu melihat Zana.

    BalasPadam
  2. ????.
    Semoga Allah permudahkan urusan..

    BalasPadam
  3. Apa kes? skandal? Ganggu suami awak ker?

    BalasPadam
  4. serius bunyinye tu.sabar ye kak.

    BalasPadam
  5. errrr.. hari tu masa sy baca entry ni cuma ada satu para jer.. tetiba ada banyak para...

    sabar ya kak, betul tu, bermuhasabah diri. Sy pasti setiap ujian yg menimpa pasti ada hikmahnya. Semoga Allah SWT menunjukkan jalan utk akak ke arah yg lebih baik. Memaafkan itu mungkin sukar jika tiada permohonan dari pihak yg bersalah tetapi kalu itu dapat melegakan hati tiada siapa yg untung tiada siapa yg rugi.

    hanya yg pernah mengalami sja yg memahami, percayalah!

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)