my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Udang Shuhaida??

Kenapa Shuhaida? Entahlah....mungkin penciptanya bernama Shuhaida? 
Buka majalah lama, tengok-tengok, selak-selak resipi......
Sedap-sedap pula hidangan chef dalam majalah Keluarga ni.

Kebetulan ada pula stok udang, hemmm.....kolestrol lagi!!
Tak apalah, lepas makan kita 'workout' ye!


UDANG SHUHAIDA
sumber: majalah Keluarga Julai 2010
@blogsurirumah

Bahan:
300 gm udang
5 sudu sos thai
7 sudu mayonis
Gula dan serbok perasa 
sedikit minyak

Cara:
Panaskan minyak, goreng udang hingga kekuningan dan ketepikan.
Untuk sos, campurkan sos Thai dan mayonis dalam kuali diatas api.
Kemudian masukkan udang yang telah digoreng tadi.

Senang je kan....
Pejam mata pun boleh!!


 

6 ulasan:

  1. Jangan pejam mata Zana bimbang perencah tak masuk kuali hihi...

    Udang masak macam ini memang sedap Zana. Kakak suka:)

    BalasPadam
  2. Akak pun suka udang zana.. tapi tu lah kolestoral dalam badan akak ni dah over.. sedap pulak akak tengok resepi tu :)

    BalasPadam
  3. Jom visit & follow blog saye di http://mommysuci.blogspot.com

    BalasPadam
  4. oyeahhh..lagi masakan mudah nak buat ni..tq for sharing :)

    BalasPadam
  5. Wah resepi mudah ni...bagus untuk ibu macam saya yg suka masak ekspress je...

    Salam Perkenalan KakPB.. :)

    http://nadirahbtmohamad.blogspot.com/

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)