my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

TAG pasal 'peti ais'

Adoi....malu sebenarnya nak tunjuk peti ais rumah ku ni. Maklum le, bukan peti ais ku pun.......tuan rumah ni yg punya. Bagaimanapun aku snap jugak gmbr......peti ais ni berjenama LG, satu pintu dan kecik je.....tapi nasib baik ada, kalau tak.........

Atas peti ais tu aku letak vitamin, pil herba untuk ku 'ehem-ehem', kotak tisu (kena letak kt sini sb aku kerap bersin..) dan blender tu kekadang kat situ, kekadang tempat lain.


Jangan kutuk tengok peti ais ku ni......memang berselerak sebab aku dah tak tau nak susun macam mana lagi. Apa yg wajib ada dalam ni, air kotak strawbery Aziz, susu cair, susu pekat, cili kering yg di mesin, sayur2an dan air minuman spt ribena.
Ala....lupa pulak nak snap dlm tempat beku tu....ada fish burger, nugget, daging kisar dan kelapa parut. Ikan, ayam, daging, aiskrim dan ais ketul aku tak letak kat sini. Ada satu freezer yg di bawa dari semenanjung, kat situ la segala2 lauk pauk untuk seminggu aku simpan.


Dah selesai tugas ku.........sape yg aku nak tag? Kak Ina kl.......takyah tag sape2 la ye....... ini pun sebab dah di beri 'tugasan' (dah macam dlm af pulak) maka aku lakasanakan dgn jayanya. Moga orang yang 'mengetag' ku, berpuas hati ye...........


2 ulasan:

  1. salam..siap jugak tag peti ais tu..akak memang member myr tu..akak cuma post satu resepi aje..malas nak menaip sebenarnya..

    BalasPadam
  2. sama la kita.....selalu myresipi jd rujukan masakan zana.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)