my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Indah dan nyaman

Sudah seminggu lebih kami berpindah ke sini. Baru pagi minggu hari tu aku dan suami dapat bersiar2 melihat kawasan sekeliling di waktu pagi. Sebenarnya sebelum ni pun aku dah round kawasan ni tapi menaiki kereta. Kali ni, aku dan suami nak hirup udara segar sambil jalan beriringan.......romantik skit kan.......(takde maknanya....kalau dia jalan depan, aku kat belakang...)

Rumah yang kami sewa sekarang ni, rumah teres je tapi dah di ubah suai, besar la jadinya. Boleh masuk dua kereta di garaj tu. Dapur pun selesa, luas dan ada 2 bilik air. Di belakang rumah ku ada sederet blok rumah dua tingkat yang menghadap ke laut. Gambar2 yang ku ambil tu di waktu pagi, lebih kurang pukul 6.30 pagi.
Bagi penduduk sini yang dah menetap bertahun2, mungkin tiada apa yang menarik. Tapi bagi kami yang baru seminggu, rasa sesuatu yang mendamaikan bila memandang kelaut luas. Walau di hati ada terdetik, bagaimana jika berlaku 'tsunami' sekali lagi? Kami pasrah dan kalau itu takdir dariNya, kalau dah ajal, lari ceruk mana pun.......akan tiba jua.

Tebing laut di tembok dengan batu batuan. Nampak kukuh dan rapi. Ada juga taman permainan di sebelahnya. Tapi aku rasa tak selamat kalau ibubapa biarkan anak bermain sendirian tanpa pengawasan. Maklum la.........sedangkan orang dewasa pun boleh lemas, apa lagi anak kecil. Setakat ni aku belum pernah bawa Aziz ke sini. Mesti dia suka. Mungkin cuti sekolah nanti, aku nak masak yang simple, bawa tikar, lepak kat sini.......tak payah pergi jauh2....dekat je dengan rumah. Kalau hujan turun, boleh lari balik sebab dekat sangat......


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)