my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Jumpa Kak-e

gambar depan rumah ku ketika nak keluar gi makan, akuarium tu bukan aku punya, tuan rumah tak ambik lagi, sampai nak berlumut dah ikan tu.........kalau tengok kak-e dengan aku, kecik je kak-e tu.......nampak gaya aku betul2 kena diet ni........



Jumaat lepas, kali pertama aku bertemu kak-e atau umi-e, nama yang biasa ku nampak di myresepi. Rupanya kak-e ni orang Kelantan (sekapal dgn suami ku, tu yang suami ku kata peramah sungguh kak-e.......mulut becok dan tak meninggi diri orangnya)

Kami ambil kak-e di airport walaupun sebelum tu tak rancang nak kesana sebab suami sepatutnya sekolah. Entah macam mana last minute dia cakap nak tolong ambil. Kami bawa kak-e kerumah ku dulu, minum air sejuk dan aku hidang kuih lompang yang ku buat pagi tu. Itu je yang ada. Dengan tiada meja kopi, kami bersila di lantai. Maklum la......rumah ku ni ada sofa je......

Bagi ku, kak-e ni peramah betul orangnya, seolah2 kami dah kenal lama. Walaupun rumah kak-e sama taman dgn rumah mak ku, tapi aku tak pernah jumpa dia masa di sana. Ye la...aku dulu2 kerja, mana nak kenal jiran2 satu taman.

Selepas suami balik dari sembahyang jumaat, kami keluar ke KK untuk mengisi perut yang dah berkeroncong. Maaf la kak-e, bukan taknak masak, tapi semua tak di rancang. Lain yang di rancang, lain pula jadinya. Kami makan di restoran Sri Rahmat. Kak-e pun dah biasa di sini nampaknya. Restoran ni la tempat kami melepak waktu pagi dulu2 selepas membeli ikan di pasar. Sambil makan, sambil borak. Tajuk utama dah tentu kisah anak2. Kekadang rasa lucu pula bila kak-e cerita pasal anak2 dia. Sabar je la kak-e.

Perut dah kenyang, kami hantar kak-e ke Promenade Hotel. Barulah kak-e dapat rihatkan badan setelah setengah hari melayan kami bersembang. Nampak sangat kak-e letih dan mengantuk. Terima kasih kak-e pemberian tempoh hari dan tolong belikan barang2 yang kami perlukan yang tiada di sini (bukan takde tapi susah nak jumpa). Nanti kalau kak-e datang dengan anak2 dan suami, boleh la bermalam di rumah kami. Walau tak selesa seperti di hotel, insyaAllah, setakat kak-e sekeluarga, takde masalah. Menambah eratkan lagi hubungan kekeluargaan kita.


nota: kalau kak-e tersinggah rumah mak, boleh la kak-e cerita bagaimana keadaan kami di sini. tapi kak-e kena cakap, zana tak sempat nak kirim apa2 sebab kak-e ada hal tau, nanti dia kecik ati plak. bukan taknak kirim, taknak menyusahkan kak-e........

2 ulasan:

  1. uikkkk zana puji kak e :P - kembang hidung kak e yang pesek ni...

    * Sorilah ya hari tu kak e tak ingat nak tanya zana nak kirim apa-apa untuk mak zana - kasi lah alamat mak zana - nanti kak e singgah masa amek anak kak e --> kak e boleh kasi ikan bilis dan udang geragau yang kak e beli hari tu untuk mak zana :)

    BalasPadam
  2. wah bestnye dah dapat jumpa kak e.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)