my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Sotong masak hitam


Betul ke tajuk resepi ni? Aku main hentam je..........ni menu tengahari tadi....sebenarnya permintaan adik angkat kami di semenanjung, suruh letak di blog. Jadi, aku cari2 kat google, terjumpa satu blogger, orang Johor. Aku cilok dari dia walaupun sebenarnya cara aku masak sama je dengan dia, cuma dia letak cili padi. Biasanya aku letak cili kering (di mesin) dan serai. Kalau dia terbaca blog aku ni, aku nak ucap terima kasih jugak la.........

bahan:

cili padi (dlm 6 atau 7 biji)
bawang merah
bawang putih
kunyit
sotong di buang kulit, ambil yang hitamnya tu dlm 3/4 ekor

Sotong di potong kecil. Tumbuk cili padi, bawang merah, bawang putih dan tumis seperti biasa.
Tak perlu la nak jelaskan secara detail. Rasanya semua orang dah boleh buat, benda senang je tu.......betul tak cikgu Uchup?

apa lagi? dah masak nanti.........tepek kat blog.

2 ulasan:

  1. Ini fav kak e! Kalau kak e perah sikit asam jawa tau ;)

    BalasPadam
  2. masak je ni, tak makan pun, ambik kuah je......

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)