my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Kad 50 sen


Pulang dari sekolah semalam, Aziz tanya ayahnya......."bila sebenarnya Hari Ibu, ayah?". Ayahnya jawab, "10hb atau 11hb agaknya, macam tulah.....kenapa?" tapi dia tak jawab. Tiba di rumah, dia hulur sebungkus coklat pemberian drp kawanku (Ida).....nah...ibu ambik la sebagai hadiah hari ibu........tetiba dia teringat ada sesuatu yang di beli di sekolah tadi.

Sekeping kertas berharga 50 sen, tertulis Selamat Hari Ibu......."untuk ibu ni, bacalah....". Terharu sebenarnya ketika dia menghulur kertas ni padaku. Anak sekecil Aziz sudah pandai menghargai 'ibu'nya...........walaupun murah......apa yang penting, ingatannya terhadap ku......setiap tahun dia tak pernah lupa kad atau bunga, sejak tadika lagi. Mungkin juga sejak di tadika, dia dah di ajar oleh guru2 agar menghormati, menghargai pengorbanan ibubapa. Mudah2an dia akan menjadi anak yang berjasa pada bangsa, tanah air dan agama satu hari nanti. InsyaAllah.......



CINTA BUAT IBU KU.........


Menyayangi ibu ku....
Bagaikan hatiku tiada sempadan
Aliran jiwaku mengalir bersama
arus sungai cinta ibuku....
Melalui kerikil batu-batu
tanpa sesak dan kesusahan
Oh sungguh indahnya
perasaan cinta ibuku......


Mengasihi ibuku,
Meluaskan kecilnya ruang hatiku
menyegarkan lesunya jiwaku
membakar semangat
yang kekadang melemah
dek keringnya dari
siraman cinta ibuku.....


Indahnya kasih ibu,
apabila ia menjadi
perangsang kepada semangat
dan penyuntik ilham
serta penerang obor cahaya
kepada berlikunya jalanku ini.........


petikan sajak drp sekeping kad berharga 50 sen.......Dari Anakmu Tersayang.....


Sempena Hari Ibu, ku tujukan kepada semua ibu-ibu terutama sekali IBU ku, ibu mertua ku, kakak ku, adik perempuan ku, adik2 ipar ku dan juga teman2 yang mengenali ku di blog ini.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)