my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Rezeki 2014, ke Penang?

 

Banyak kan buku tu......alhamdulillah semua buku tentang pejuang agama Islam. Bukan beli tapi dapat free. Macam mana?

Lepas exam SRU, anak kakpb rasa lega sangat. Tinggal tunggu exam akhir tahun sekolah saja. Seminggu tak sekolah pagi sebab SRU tu, minggu ni baru pergi. Tiba-tiba pukul 9 am dia balik dengan ustazahnya. Ingatkan sakit atau apa.......

Rupanya ustazah pilih dia untuk menghadiri kem ibadah anjuran Jabatan Pelajaran Negeri Sabah. Sebelah rumah je kem tu dijalankan sebab Kementerian Belia dan Sukan memang bersebelahan dengan rumah kakpb. Senang hati, malam2 boleh jengok dia.

Tiga hari dua malam disana. Apa aktiviti bila ditanya, seperti biasa solat berjemaah, riadah petang hari dan pengisian rohani. Kakpb harap pengalaman begitu membuatkan dia pandai berdikari, lebih matang, berani dan berdisiplin dimasa akan datang.

Kem ibadah ni bukan saja disertai dari sekolah anak kakpb tapi sekolah-sekolah lain juga menghantar murid masing2. Maka berjumpalah dia dengan kawan sekolah lamanya. Dia juga dipilih sebagai leader bagi group sekolahnya.

Hari ketiga, (cuti Depavali) dia balik dan bawa berita gembira. Terpilih di antara 10 peserta yang terbaik untuk keperingkat negeri. Khabarnya di Penang nanti. Alhamdulillah rezeki tahun ni memang murah untuk dia.  
Teringat kata2 anak sebelum ni masa dia kena chicken pox tempohari. Tahun ni tahun paling banyak dugaan bagi dia. Kakpb gelak je, rezeki Allah nak bagi dalam pelbagai bentuk. Dugaan Allah beri pun dalam pelbagai cara.

Tahniah anaknda.....

2 ulasan:

  1. Assalam Zana, dh rezeki dia , alhamdulillah terpilih untuk ke penang

    BalasPadam
  2. Tahniah untuk anakanda Akak.Dugaan chiken Pox, lepas ni Insyallah boleh ke Penang.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)