my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Puding Karamel Segera

Sekarang ni takde alasan tak reti buat puding karamel tau....
Dah ada puding segera, tinggal masukkan dalam periok, kacau2...siap.



Kakpb selalu buat banyak2, letak dalam peti, cuaca panas sedap makan puding sejuk.



Mula2 masak gula hangus, jangan sampai hangus nanti pahit takde siapa nak makan puding awak.
3-4 sudu gula pasir panaskan dalam kuali/periok, dah hancur boleh masukkan air (ikutlah banyak mana, agak2), biarkan sejuk.



Pergi beli susu kotak yang besar, 1000 ml. Tuangkan dalam periok, letakkan atas api sederhana panasnya. Tambahkan air biasa dalam 2 atau 3 cawan. Bila dah panas, masukkan 1 peket caramel pudding mix (cari kat bakery ye)
Kacau hingga sebati. Agak2 5 minit, boleh tutup api.



susu dan caramel pudding mix bergabung, meletop!
Cedokkan kedalam cawan/mangkuk plastik. Sejukkan seketika (kejap je) kemudian sudukan air gula hangus tadi kedalam puding. Tutup dan simpan dalam peti ais.



Model penting dalam ini cerita, memasak puding karamel....hehe
Habiskan sepeket tu boleh dapat lebih dari 10 cup yang kecil. 

Ada benda ni dalam simpanan senang, tetamu nak datang petang, pagi boleh buat sekejap.

4 ulasan:

  1. Mudahnya nak buat..senang bila ada puding mix tu kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Senang Sgt BB, rajin Dan malas je....

      Padam
  2. wow... kak... nti klu jadi buat gath d kk, buat yg ni bnyk2... tuk aku sorang jak.. hahaha tamak selalu untung

    BalasPadam
  3. sedapnyeee....nak try jugak laa...hihihihi

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)