my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Kasi pecahhhhh...



Malam tadi, betul2 menguji kesabaran ku. Sebelum ni aku dah rasa memang ada masalah dengan tombol pintu rumah ni, sebab bila nak di tarik daun pintu dari luar rumah terasa ketat. Susah nak di tutup. Pukul 8.00 mlm tadi suami ku keluar kejap, beli roti canai dan air cincau untuk aku dan anak. Tetiba tombol pintu tak boleh buka, puas aku godek begitu begini, langsung tak boleh. Kira sekarang ni, suami ku tak boleh masuk, aku tak boleh keluar. Aku rasa ada satu jam setengah aku menggodeh benda ni, macam2 cara aku cuba, sampai tangan naik kebas dan merah2. Aku pulak tak sihat sangat, macam nak demam. Ada juga jiran2 yg tolong tapi dia orang tak boleh buat apa2 dari luar, hanya aku je yg boleh uruskan. Masalahnya, tenaga perempuan ni besar mana sangat....kena pulak aku tak biasa ngadap benda2 macam ni.........rasa nak menangis pun ada.......yang aku bengang tu, sebelah dengan pintu takde tingkap yang boleh untuk kami berkomunikasi. Ada tingkap tapi macam untuk ruang cahaya je.........sudahnya, suami ulur bendalah ni.......pembuka nut tayar kereta.....aku pun apalagi.....kelengkang kelengkung buat keje.....hati panas campur dengan panas cuaca......orang kat luar senang je cakap, soh aku relax......nak relax camana? laki kat luar.......apa2 hal.....mana aku nak panjat? semua bergrill.....

Ni la alat yang aku gunakan untuk pecahkan tombol pintu. Teringat pulak kat member Riz Angels, si lieahashim........kalau tak silap hari tu rumah dia pun jadi macam ni (terkunci dr dlm). Aku siap perli dia 'ganas' sebab guna anak lesung...........la ni....aku pulak buat kerja pecah pintu malam2......meleleh peluh satu badan.....hai..dugaan....dugaan......


tombol pintu yang dah di tukar baru

Dengar kata jiran di sini, dah banyak tombol pintu yang rosak. Apa yang menyakitkan hati aku tu, lepas di ganti baru, masih lagi jadi seperti sebelumnya. Lepas je suami ku keluar nak ke sekolah, aku pun kunci la pintu. Ye la......takkan nak biar gitu je.....aku bukan biasa kat sini...tapi bila aku nak buka balik (ni letrik punya pasal la.......kepanasan aku dua beranak dlm rumah...nak buka skit pintu, biar angin masuk)..........jem lagiiiiiiii.......nak mengamuk rasanya.....tangan aku yang sakit semalam pun tak hilang lagi, dia buat balik..............
Godeh punya godeh (aku guna klip rambut) akhirnya terbuka. Langsung ku sendal dengan kotak, senang.......apa2 hal...biar suami yang urus bila dia balik nanti. Aku nak rehat, badan sakit lagi ni........
cobaan.......cobaan....

1 ulasan:

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)