my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Menumpang rumah kawan

Ketika ini aku sekeluarga menumpang sementara di rumah kawan suami yang belum di sewakan pada sesiapa. Nasib baik dia ada rumah kat sini. Syukur sangat2 dengan bantuan dia. Walaupun jauh sedikit dari bandar KK, tak kisah la.

Disini, ada juga kedai2 makan dan kedai runcit sebab majoriti yang tinggal di sini adalah pelajar2 universiti dan ramai jururawat, apa yg ku nampak la. Depan rumah kami, bebudak bujang, sebelah pulak anak2 dara..........kekadang tu bising gak bila si bujang2 ni pasang lagu kuat2. Takpe la.......lebih dari ni aku pernah merasa......

Dalam keadaan begini, nasib baik ada kakak, adik, kawan2 talipon bertanya khabar. Rasa terharu pula, walau mereka tak dapat membantu, sekadar dengar suara pun dah cukup bagi kami. Sejak beberapa hari ni, aku selalu mimpikan mak, mimpi yang sedih2, mimpi yg menakutkan la.......sampai suami ku kejut, baru tersedar.......Ingatkan aku menangis dalam mimpi je.......rupa2nya menangis betul2.....Agaknya terlalu memendam perasaan, tu yang sampai terbawa2 dalam tidur. Sebenarnya aku jarang bermimpi. Kalau ada pun selalunya cerita2 yg mengarut je.......kali ni mungkin aku rindu sangat dengan famili di semenanjung agaknya, bukan 'agak' lagi.......memang confirm....

Balik pada menumpang rumah kawan tadi, di rumah dia ni aku rasa selesa walaupun terpaksa cuci baju dengan tangan. Barang2 kami sudah di hantar kerumah baru yang bakal kami sewa. Barang dah masuk, orangnya belum. Lebih kurang dua minggu kami terpaksa hidup macam orang bujang. Aku tak kisah, asalkan 'tuan rumah lorat' tu tak ganggu keluarga kami.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)