my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

buka puasa rumah pakcik

Salam Sejahtera....

Malam tadi kami berbuka puasa rumah pakcik belah suami. Aku masak simple je......pengat pisang dan karipap sadin. Pukul 10 pagi aku dah prepare buat karipap. Nak tau pasal apa aku siap awal2? Haa......ni penangan cerita Indon la......Sujud ku.....dah tersampok, susah nak tinggal. Sampaikan cik abe kita tu pun terjebak sama......lepas tercongok ngadap tv dari pukul 3 ptg hingga 4 ptg......sembahyang asar dulu, baru kerumah makcik. Dia ada maid, tak payah aku tergesa2 sangat......tolong nyibuk2 je bila sampai tu....

Juadah kami petang tu.......nasi putih dengan sup tulang, taugeh goreng, ayam sambal, sambal tumis petai dan udang.......ada lagi ni.....mihun goreng dan kfc lagi. Hohoho.....ni makan ke mentedarah ni? Bagaimanapun masa buka tu kami takde la pulun semua. Rasa sana sikit, sini sikit......alhamdulillah....kenyang...

buka puasa dengan kfc ni.....sesuai untuk budak2 je....tapi bebudak yang ada 2 orang je, selebihnya budak bujang yang mengabiskan tu (anak sedara makcik yg bujang ada tinggal sama)
pengat pisang tu sumbangan aku untuk makcik........teringat kat mak plak, mesti dia suka kalau aku buatkan pengat pisang.......
mihun goreng tu maid dia guna mi yang besar sikit dari yang biasa aku guna, aku tak rasa pulak.......rasanya sedap lagi jenis halus tu......
Selesai acara makan2, kami sembahyang maghrib dulu baru balik rumah.

2 ulasan:

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)