my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Ikan kelah Kg Luanti


Di Ranau, kami bermalam di hotel Orchid. RM85, ok la tu.......dah letih, tak larat nak cari yang lain. Berdekatan hotel ada pasaraya dan kedai2 runcit. Kedai makan pun di bawah je....



Esoknya, 8.30 am kami dah sampai ke Kg Luanti, Sg Morali. Tak sabar nak berendam dengan ikan2 yang jinak ni. Aku rasa berdebar2 sebab aku tak pernah pegang ikan hidup2 seumur hidup aku. Banyak pegang ikan dah mati......hehe....mula2 masuk tu, terjerit2 jugak aku dibuat dek ikan2 ni.............tapi kalau aku tak gunakan peluang yang diberi 15 minit ni, rugi pula. Jadi terpaksa aku control rasa geli dan takut tu.........ku genggam makanan ikan dan selamkan tangan ke air...........berdesup2 bunyi dia menyedut makanan di tangan ku....eiii...best pulak....


kata si penjaga ikan, ikan2 di sini aktif pada waktu pagi.........betul la...........





tengok tu..............besar2, gemuk2 dan aktif betul ikan2 ni....walaupun aku nampak ada sesungut tapi ikan2 ni tak menggigit.





masuk kedalam sungai ni tak di benarkan memakai losyen, tak boleh bising, kamera kena charge RM5 dan ada macam2 lagi syarat yang tertulis di papan tanda sebelum turun ke sungai.







tengok tu..........berebut2 nak sedut makanan dari tangan ku....dia tak tau yang aku ni takut dengan dia sebenarnya.





anak dengan ibu sama je.............pengecut......




ni......goreng pon sodap agaknya!!



sebelum balik semula ke Ranau, Aziz nak juga berendam sekejap kat sini.









2 ulasan:

  1. salam fibie..
    wah besnya pegi situ..kak teringin nak kesana..nanti bila ada rezeki dan izin Allah..akan sampai juga..

    BalasPadam
  2. best kakyon......honeymoon skali lg la....

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)