my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Desert buka puasa

Selamat pagi semua, dah hari keenam hari ni kami berpuasa, insyaAllah kalau tiada halangan. Maknanya esok raya!! Nak buat juadah apa ye? rendang? nasi impit kuah kacang? (cikgu fahmi sensitif dgn kacang la pulak) Makan sebiji kacang, mulalah benjol sana sini muka dia. Ingat nak masak lodeh, nak buat ala-ala raya juga. Raya lepas tak dapat masak kat rumah, ni la masanya balas dendam....hehe..

Ok...untuk mereka yang bertanya pasal Wang Tunai RM5000 tu, kakpb baca dari blog PMDR dan kalau kakpb silap, minta maaflah. Tapi itulah yang diberitahu. Untuk lebih lanjut mungkin boleh ke fb BloggerWanita. Kakpb pun tak tanya lagi. Alah...kita buat entry tu pun bukan kena bayar, ye tak?

Tayangan kat atas tu desert kami berbuka semalam dan semalamnya. Resipinya dari Dapur Ibundo, kakpb memang peminat setia DI ni. Semua masakan dia masuk dengan selera kakpb. Cuma kakpb ubah sikit tang buah tu, yang ada cuma anggur dan pisang....boleh laa...sedap juga tau.

SALAD BUAH
@blogsurirumah
sumber : dapur ibundo

1 mangkok fruit cocktail
1/2 cwn anggur hitam
1 biji pisang berangan
1/2 cwn susu cair
1 sb susu pekat

Campurkan semua bahan2 diatas, letakkan ais kalau nak terus makan. Tak pun simpan dalam peti dulu baru sedap. Sukatan ni kakpb adjust sendiri untuk makan 3 orang.

nota: sedap pulak campurkan pisang dlm desert, asyik cekodok je bosan.

4 ulasan:

  1. Sedap tu. Balik nanti boleh buat. :)

    BalasPadam
  2. sedapnyaaa...
    terasa sejuk jer tekak ni..

    BalasPadam
  3. senang jer.. tapi kadang yg senang tulah sy malas nak buat, kenapa ya??

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)