my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

DASAR binatang!!!!

Salam Sejahtera....

Aku balik pagi ni lenggang kangkong masuk rumah. Perut kenyang lepas jalan2 dgn cik abe kat tepi pantai. Jam masih pukul 7.30 pagi. Sampai rumah, terkejut berok aku tengok pintu kaca terdedah.......aku mula membebel kat cik abe, dia punya pasal la ni.....

"Macam mana dia boleh bukak pintu eh?" soal cik abe.
"Memang la saya tak kunci, cuma rapatkan je. Selama ni takde masalah pun?" aku dah hangin ni....
"Awak tak tutup kot?", soalan menyakitkan hati aku!
"Awak la......pi suruh saya keluarkan dia...watpe?" aku jawab sambil mata melilau cari dia dalam rumah.

Tiba-tiba......
Keluar sekor ni dari dalam rumah........ah sudah! Rupanya ada kucing jiran yang selalu lepak kat rumah ni, join sama. Dua2 merayau dalam rumah bila tuan dia takde. Masuk dalam tu satu hal, dia 'memancut' celah langsir pintu yang aku mengamok tu......tak pasal2 aku kena mop lantai dan tukar langsir pagi2. Kalau dah binatang tu, binatang jugak. Tak masuk ajar!

Walaupun aku marah tapi aku tak pernah pukul dia, tepuk2 sayang je. Ye la......nama pun binatang, mana la faham bab2 kencing ni. Kalau kucing tu, memang reti bahasa sikit. 

Agaknya si Datok K ni kena cari pasangan kot. Dah hampir 2 tahun umur dia. Kesian jugak aku tengok sorang2 dok dalam kandang tu. Bila di lepaskan pun kekadang dia taknak keluar. Mungkin habitat semulajadi dia sukakan tempat yang tersorok dan gelap. Itu yang aku malas nak lepaskan dia, suka menyorok bawah kereta dan sofa.
Sabar ye Tok K, kalau kau tak buat hal, aku takde nak marah2. Kau buat aku menyuci lantai hari2 kat laman luar dah cukup. Jangan sampai aku mop seluruh rumah setiap hari. Sakit pinggang aku ni tau!

4 ulasan:

  1. Lihatkan title tadi tu..ingatkan jampi serampah apenye...hee
    rupa2nya..si-polan tu..ek..

    BalasPadam
  2. hehe...tertipu eh? betul la tu tajuk dah kena dgn cerita.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)