my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Sambal Pecel

Salam Sejahtera....

Kekadang rasa bosan nak masak. Hari2 memikirkan masak dan masak........dah tu kalau takde pembuka selera, tak best la kan? Makan pula berdua, anak tu tolak tepi sebab dia tak makan pedas2, kena masak lain untuk dia.

Selera kita orang Melayu mesti nak pedas2. Aku tak berapa sangat makan sambal belacan ni, bukan apa......kena tengok lawannya, barulah sedap.

Kat sini aku nak kongsi sambal belacan yang biasa kita buat cuma berbeza caranya. Sumber dari Sajionline....

SAMBAL PECEL

5 tangkai cili merah
7 tangkai cili padi
3 ulas bawang putih
5 ulas bawang merah
1 biji tomato
belacan

Panaskan minyak dalam kuali, gorengkan semua bahan.
Angkat dan toskan.
Kisar atau tumbuk. Bubuh gula dan garam.

1 ulasan:

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)