my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

UDANG SALUT TEPUNG

Salam Sejahtera...

Anak aku suka sangat dengan udang tapi kalau nak masak tak boleh pedas2. Dia langsung tak makan pedas. Jadi, setiap kali nak masak udang, pening kepala aku memikirkan resepi yang dia boleh makan.

Kali ni aku buat udang salut tepung juga tapi letak bread crumb. Ala.....macam nugget tu. Nampaknya dia suka, senang la hati ibu dia.

UDANG SALUT TEPUNG (sumber Sajionline)

400 gm udang (besar) kupas kulit badan
1 sudu kecil garam
1/2 sudu kecil serbuk lada sulah
1 biji limau nipis

Bahan celup :-
1 cawan tepung jagung
1 cwn serbuk roti
1 biji telur

Caranya :-
Gaul udang dengan limau, garam dan lada sulah. Toskan.
Gaul udang dalam tepung jagung.
Celup dalam telur yang di pukul.
Dengan segera, celup dalam serbuk roti.
Tekan2 agar dia melekat.
Susun dalam dulang dan simpan 1 jam dalam peti sejuk.
Kemudian baru di goreng.
Cicah dengan sos cili.



.

5 ulasan :

honey amour berkata... [Reply to comment]

uit..yummy..lapar la pulak..

LanaBulu berkata... [Reply to comment]

waahh..nampak macam kfc lah...

~~zAnAfAhMi~~ berkata... [Reply to comment]

honey...
jom jln rmh kita..

Lanabulu
lebih sedap dr kfc..hehe..

kakyon berkata... [Reply to comment]

salam zana,
nampak rangup..terliur tengok..

kak ina kl berkata... [Reply to comment]

salam...tahniah buat si anak...bagi akak no tak penting..janji rajin belajar dan berusaha.

oven akak guna yang murah ajer..tak sampai pun RM200