my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Tahniah anak ku!

Salam Sejahtera....

Sebenarnya aku dan abe ku tak sangka bila anak dapat tempat ke 2 dalam kelas sewaktu peperiksaan penggal dua yang lepas. Memandangkan kertas periksa tu banyak yang 'berpangkah', sah2 dapat nombor belasan. Kiranya dia terselamat la jadi sasaran leteran ayah dia. Bagaimana pun, ada matapelajaran yang markahnya naik dan ada yang turun.

Apa2 pun ibu dan ayah nak ucap tahniah la juga. Bukan nombor yang jadi persoalannya tapi markah yang tercatit dalam buku rekod tu lebih penting. Kena kuatkan lagi usaha, kurangkan main. Belajar kena ikut masa yang telah ayah dan ibu tetapkan. Mudah2an membuahkan hasil akhirnya. Amin.

Sewaktu jumpa guru kelas anak, katanya dia target Aziz sepatutnya dapat nombor satu. Tapi Aziz ni cuai dan suka ambil mudah semua perkara. Lepas exam tak check semula. Terlampau merendah diri juga katanya. Asal yang buruk, semua dia. Bagi aku sebagai ibu dia, merendah diri ni bagus juga. Sekurang2nya dia sedar kelemahan diri dan tak melampaui batas dengan orang lain. Selama aku membela dia, belum pernah lagi aku dengar dia memukul atau menyakiti kawan. Cuma 'mulut' je lebih!! hehe.....biasa le bebudak...macam lalat! Berani dari jauh je.......

Sebagai upah kerana usaha itu, ada la sedikit habuan dari kami untuk menaikkan semangat dia lebih rajin belajar. Takde la mahal mana........tapi disebabkan sekarang ni 'demam bola' melanda.......turutkan juga permintaan dia.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)