my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Homemade Coklat (strawbery filling)

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Salam ceria untuk semua, bagaimana cuaca tempat teman2 sekalian? Di Sabah sekarang ni dah macam musim tengkujuh (aku pun bukan selalu mengalami musim tengkujuh) hujan siang malam. Bagaimana pun syukur kerana tiada mengalami banjir atau apa2 bencana. Maklumlah, rumah dekat dengan laut ni.......susah hati juga kalau hujan tak henti.

Sejuk2 ni sedap kalau mengunyah coklat, kan? lepas satu, satu lagi!! Kali ni coklat aku buat sendiri, bahannya beli kat semenanjung dulu. Dah sebulan lebih balik rumah baru ni dapat buat. Mungkin ramai yang tak heran dengan coklat tapi bagi mereka yang berjaya mendeco sendiri coklat, pasti bangga. Macam aku!!

Lepas ni kalau ada bahan lagi, aku nak buat untuk birthday anak. Itu pun kalau rajin. Angin malas kalau dah datang, semua kerja tak menjadi!!
So, layan gambar je ye!! Kalau nak rasa, jom la datang rumah, insyaAllah boleh hidang, tapi terhad ler......hehe....sebab bila coklat bar habis, aku tak tau nak cari kat mana di Sabah ni. Setakat ni tak jumpa mana2 kedai.

dalamnya ada strawberi jem, sorry la tak dapat tunjuk, bayangkan je la ye!!


di sebabkan takde kotak nak isi (hari tu tak beli) aku balut dengan kertas warna warni (gambar guna hp)


tapi takpe, bila dah masuk botol, menarik juga........yang penting, rasanya sama macam coklat yang kita beli kat luar sana.............

5 ulasan:

  1. wahh..bestnya buat coklat sendiri..leh share resepi tak kak?kot2 lain dr resepi sedia ada nih..hehe

    BalasPadam
  2. Salam Zana, lepas ni boleh la buat bisnes coklat...best la dpt mkn homemade choc ni, rugi pulak rasa x pegi kelas choc aritu..huhu

    BalasPadam
  3. Bestnya Zana buat coklat sendiri
    Nak buat gak, tapi xreti la

    BalasPadam
  4. akak pun dah beli dah coklat dan mould tapi tak buat lagi..tunggu virus R datang dululah

    BalasPadam
  5. pada teman2 yg sudi komen, akak bukan taknak bg resepi tp akak tak berani sb akak beli ebook, dlm tu kata tak boleh di siarkan dimana2.

    buat coklat ni mcm biasa je, double boilkan coklat bar tu kemudian sudukan dlm bekasnya, ikut kretiviti sendiri.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)