my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Maria oh Maria...

foto di rumah Maria

selepas ni mungkin akan ada lagi sesi 'geder2'


Sebelum berjumpa dengan Maria ni, aku dah berbalas sms. Walau tuannya belum ku kenal, aku andaikan dia seorang yang peramah, mungkin........


Takde apa yang aku bawa sebagai buah tangan untuk Maria. Maaf la Maria, barang2 dalam rumah banyak yang takde. Nak buat kek pun tak sempat, lain kali ye......


Hari jumaat tu (pagi), aku dan suami survey dulu kat mana rumah Maria ni. Maklum la, kami baru disini, kalau nak cari rumah malam2, takut tak jumpa. Bila pergi malam sabtu tu.........aku tengok sunyi je......salah rumah ke? Aku tak tau majlis apa Maria buat ni, birthday party kot........rupanya saje nak makan2 dengan kawan2. Hai....rajin betul Maria ni......dah la dia kerja malam..........ada cuti kena layan tamu pulak.....


Lama juga aku dan keluarga dirumah Maria (kami dekat je, tak sampai 10 minit dah sampai rumah) Ada beberapa keluarga yang dijemput seperti Mama Tiara......errm....yang dua orang lagi tu aku rasa jarang jumpa di blog. Mungkin dah lama kenal dengan Maria kot. Paling riuh bersembang dah tentu la kaum suami..........macam dah kenal lama je aku tengok!!


Aku ni pemalu sikit orangnya. Pertama kali kenal rasa kekok juga tapi Maria ni lemah lembut orangnya, tak macam aku......hehe....biasa la orang keje jururawat ni kena la lemah lembut kan? kalau tak....... mau tambah sakit orang dalam wad......


Orang perempuan ni kalau sembang dah tentu pasal kuih, tupperware, anak2 dan hal2 rumahtangga. Riuh dengan keletah anak2. Paling ligat sicomel Damia (anak Isma)


Lepas ni kalau nak buat majlis apa2, kena bagitau awal2 tau Maria. Boleh la bawa buah tangan serba sedikit, takde la datang melenggang je........

nota: Maria......bila2 jumpa nanti, Maria panggil je Kakzana. akak memang lebih tua dari Maria.
tak semestinya anak Maria lebih tua dari Aziz, Maria pun lebih tua dr akak. Mak sedara suami akak tu........anak dia baru je 6 tahun......
jgn risau la.....akak ok je panggil 'kakak'




































1 ulasan:

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)