my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Kisah ZUL Huzaimy.... buat ku gelak guling2!!

Aku dengan kakak memang rapat, begitu juga dengan adik perempuan ku. Kalau jumpa....termasuk dengan mak ku, memang riuh rendah rumah dek gelak tawa kami. Saat2 beginilah yang selalu aku rindukan.

Sebenarnya aku nak cerita kisah ku dengan kakak pada malam sebelum majlis bersanding tempohari. Begini kisahnya......

Siang tu aku mengadap tv, tunggu drama Sebiru Warna Laut, lakonan Zul Huzaimy. Aku memang minat dia selepas jemu dengan Rosyam Nor (bukanlah jemu apa, sekali sekala nak juga tukar selera kan?)

Sebelum tu aku ada cerita dengan kakak pasal drama Zul ni. Mak dan adik ku pun biasa sebut Zul saja sebab dia ada datang kedai mak beli asam pedas bila balik dari sembahyang Jumaat. Mak kata memang handsome orangnya......wah....jelous aku ni, mak selalu sembang dengan dia tapi aku belum ada peluang.

Aku ingatkan kakak ku tau la orang yang ku sebut tu Zul Huzaimy, si pelakon. Masa aku tengok drama tu, dia tanya.......
Zul berlakon sebagai apa?
Aku jawab dia cuma pegang watak pembantu je.
Ooh.....terror jugak dia berlakon ek.....kata kakak ku.
Aku kata, memang dia berlakon best sangat!!
Dia tanya lagi, ni shooting kat Sabah ke?
Taklah.......ni shooting kat semenanjung ni........

Malamnya, aku ngadap lagi tv sambil buat kotak untuk isi kek dan gula2. Kakak ku dan anak bongsunya siapkan bunga pahar. Tiba2 ada promo di tv2 cerita Kau Laksana Bulan, Zul dengan Ayu Raudhah berlakon.

Aku cakap dengan kakak, tu ada lagi cerita Zul hari Isnin nanti.
Iye ke, kata kakak.
Dia cakap kat anak dia, abg Zul tu berlakon kat tv.
Haah? abg zul berlakon? abg zul mana?
abg zul yang sedare kita di Sabah tu.....kakak ku bersungguh2 mengiyakan katanya.

Aisyah (anak kakak) macam tak percaya sebab aku tengok airmuka dia berkerut. Kakak ku kata, tanya makngah tu (aku le).....

betul kan, abg zul Sabah yang berlakon tu? tanya kakak.
apa??? zul Sabah?orang cakap Zul Huzaimy la........bukan zul sedare kita tu!!!
kah..kah..kah!!!!! aku gelak terguling2 sampai sakit2 perut.....

aku rasa kelucuan kisah di atas sama dgn gambar zul yang terlampau ni....hihi....

ini ler abg zul Sabah yang kakak ku maksudkan.......hahaha......aku gelak tak abis sampai kat rumah mertua masih ada sisa2 gelihati tu!




nota aku: aku tak tau la kalau dua2 Zul baca kisah ni,
bagaimana reaksi mereka? adoiiii....kakak ku yg blurr!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)