my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Sanding

Salam Sejahtera....

Malam tadi kami tidor hotel......haha....best gila. Bukan apa, rumah kakak kan sarat dengan barang jadi kebetulan abang ipar sediakan hotel untuk saudara mara dari jauh nak tidor, tak diguna.......kamilah yang guna. Kita pun jauh juga, Sabah lagi. Ikutkan malas nak angkut barang2 tapi untuk keselesaan, baik tidor hotel. Bukan jauh pun, 5 minit dari rumah kakak dah sampai.

Sebelum pengantin sanding atas pelamin, aku rasmikan dulu. Pelamin tu pun buat sendiri, kakak, mak sedare dan abang ipar. Siap beli kerusi untuk pengantin. Majoriti semua buat sendiri daripada masak lauk pauk, nasi beriani, bunga telor pahar dan kek lapis. Ada juga benda2 yang tak mampu buat sendiri, kakak tempah dengan kawan.


hehe....Mak Itam jangan la marah kita snap gambar ni.......saje buat kenangan, bukan senang nak jumpa......nanti balik Montreal, mak Itam boleh tunjuk pada orang sana, apa yang mak Itam buat.


wah....kacau rendang pun ada gaya eh? anak saudara paling tinggi, kau la Ariep....

Aci datang dari Perak semata2 nak tengok anak angkat dia kawin.......hehe...aci memang baik dan rajin, semua dia cuci jugak!! kira One Malaysia.....cuma sorang lagi kawan baik kakak (chinese) tak dapat datang tapi ada call. Kalau tak, dapat juga aku jumpa jiran2 lama kakak.
Ini pun kawan kakak yang paling sempoi, gila2 dan sporting (baju hijau lumut), datang dengan anak2. Masa kakak bercinta2 dulu, mungkin dialah tempat kakak cerita segala suka duka. Masa tu aku form 3 kalau tak silap dan aku juga banyak kisah lucu ketika mengenali kak Endon ni. Ingat lagi masa kami nak berhari raya rumah kawan. Tunggu bas tepi jalan ramai2 dengan baju baru, kasut baru........kebetulan ada lopak air tepi jalan. Tak di sangka tetiba tayar bas memercikkan air lopak ke baju dan muka kami. Geli hati dan marah bercampur aduk. Terpaksa cari air sekitar parit untuk cuci semua kotoran tu sambil gelak tak abis2. Banyak lagi kisah lucu ketika kami bersama kak Endon dulu. Layan cerita Tamil, usah kata la.......hari2....kak Endon jadi translatornya sebab dia pandai berbahasa tamil. Siap geleng2 kepala kalau tengok filem tamil kat tv......sambil korek telinga.....tu la habit dia.....

 kek kahwin yang di sponsor oleh kawan kakak.....
Hubby ku yang montel ni sempat gak lepas gian nyanyi lagu Teratai. Lucunya bila dia request kat Sham Visa nyanyikan satu lagu.....tapi....dia yang dipanggil kepentas untuk menyanyi. Ustad rock......gelaran dari bapa mertua sebab setiap kali ada majlis mana2 dia kerap sumbangkan suara. Nasib baik tak pecah. Masa majlis perkahwinan kami dulu pun dia nyanyi dengan baju pengantin lagi....hehe.....
tu dia.....Rosli Muhalim yang masih berbisa dengan gitarnya.....ternganga bebudak tengok dia main gitar..
Sham Visa pun ada, sporting je dia bila diminta nyanyi satu lagu.......

Sebenarnya banyak nak cerita tapi.....faham2 je la kalau bersiaran dari rumah mertua....kang asyik ngadap komputer, lain pula sangkaan dia. Boleh tengok kat facebook kalau rajin, ada gambar kat sana..

1 ulasan:

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)