my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Meriah

Salam Sejahtera....

Maaf ye pada teman2 yang berkunjung ke blog ku ini sejak dua tiga hari tak sempat nak update. Sibuk dengan masak memasak kat dapur sampai surat khabar pun tak baca.

Mak dan kakak ku sekeluarga ada disini tempohari, lebih kurang 5 hari mereka berkampung di Sabah. Tapi bukan la menginap di rumah ku, ada sewa rumah untuk 3 hari. Ok juga, satu hari RM200, 4 bilik dan segala2nya lengkap. Ada aircond, tv, dapur dan lain2. Bersebelahan dengan pasaraya pula. Senang kakak ku nak cari apa2 yang tak lengkap kat rumah tu kalau nak masak.

Bagaimanapun mak tinggal dengan ku. Tak sesuai pula dia nak tidur kat sana, ramai satu hal, budak2 muda pula tu sebab anak buah ku datang dengan geng2 dia sekali. Dia bertunang dengan orang Sabah. Sebab tu la satu famili turun.

Di pendekkan cerita, malam Sabtu majlis tu berlangsung. Rasanya ni first time kami pergi merisik dan meminang di waktu malam. Nak buat macam mana, kena ikut belah perempuan. Selesai majlis, esoknya (Ahad) kami ambil kesempatan meronda sekitar Kundasang dan Ranau. Tak sah la kan? kalau dah ke Sabah tak tengok pemandangan kaki Gunung Kinabalu, mana boleh.

Dua hari kami di sana, alhamdulillah.......cuaca ok je. Sempat ke Kg Luanti, Poring Hot Spring dan Kinabalu Park. Sesekali jalan ramai2 (tiga buah kenderaan konvoi) seronok betul. Kena pula mak ada sama. Dapat pula makan masakan dia. Selama di sini, dia je yang masak untuk semua orang.

Pendek kata memang seronok sangat aku hari tu. Walaupun letih tak boleh nak cakap, aku tak kisah. Apa yang penting dapat kumpul bersama sebahagaian kecil keluarga ku. InsyaAllah jika tiada aral melintang, bulan Januari tahun depan, mertua pula berkampung di sini.


sempat ke Kota Belud, beli sudip kayu, parang (abg ipar beli) tak ketinggalan brooch (wajib beli kalau ke Sabah)
Rumah penginapan atas bukit, tempat bebudak ni bermalam selama 2 hari....ok juga, sejuk...view yang menarik..
Dari sini boleh lepak sambil melihat keindahan alam terutamanya gunung Kinabalu....
Lepas subuh terus turun dari hotel untuk menunggu matahari terbit dan melihat keindahannya...
Tak sah kalau pergi satu2 tempat tu tak bergambar, bukti mesti ada...
hehe.....kat tingkap pun nak posing, tapi yang penting bukan tuan punya badan tu........background tu yang harus di zoom....

Ok la......ni je yang dapat aku upload, selebihnya ada di facebook.......

4 ulasan:

  1. Salam Zana..

    Bestnya jalan2 situ
    teringat ari tu..tapi lain taun la pulak kita ke sana

    BalasPadam
  2. salam zana,
    cantiknya pemandangan.teringin kesana.
    kakyon tengok zana dah montok sekarang nie..rajin masak memasak ekkk..

    BalasPadam
  3. kak rose..
    kalau kakrose tinggal sini, konpem gemuk...hehe...
    dtg la...kita tunggu ni, jgn dtg cuti sekolah, kta balik sana.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)