my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Alhamdulillah....sekian lama...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Alhamdulillah kami selamat sampai ke KK setelah mengharungi pelbagai rintangan dari rumah kakak hingga ke airport Tawau. Cuaca sepanjang penerbangan pun cantik je......bulan terang menyinari perjalanan kami dari Tawau ke KK.

Pagi ni rumah ku masih macam 'kapal pecah', saje malas nak kemas dulu.....hehe....ngadap komputer update blog, baru kemas rumah.
Kisah semalam, flight kami 3.25pm ke Tawau. Aku pula dari pagi dok bersembang dengan kakak, emak, adik dan abang ku, punyalah leka hinggakan 12.30 tengahari baru nak packing barang. Aku memang suka buat kerja macam ni, last minute baru terhegeh-hegeh nak mandi, nak simpan tu simpan ni, lipat baju.....blabla...adik2 blogger jangan ikut perangai akak korang ni ye!

1.30 pm sempat lagi mengadap laksa johor masakan kakak. 1.45 pm kami keluar rumah dan dihantar abang ipar ku. Cilok sana cilok sini.......laju juga dia bawa kereta sambil tengok jam di tangan. Kebetulan atas jalanraya banyak kereta, tak boleh salahkan mereka. Setiap traffic light kami lalui mesti kena lampu merah. Sehinggalah sampai pintu masuk lapangan terbang. Terkejar-kejar pula scan bagasi dan terus ke kounter ekspres. Ngam-ngam masuk ruang menunggu ada masa setengah jam untuk lepaskan lelah.

Dalam kelam kabut tu, passport kami rupanya termasuk dalam bagasi. Aku ingatkan hubby dah prepare awal-awal sebab bila aku tanya, dia kata ok, semua settle. Hampeh, tak boleh percaya punya olang!! Tiba di airport Tawau, kami terpaksa ambil dulu passport baru boleh melepasi imigration. Ada sebab kenapa kami tak lepas dan perkara ni memang kerap berlaku.

Flight ke KK pukul 9.30 pm tapi kami tiba 6.45pm. Kena lepak sana beberapa jam dulu. Sebelum tu aku dah sms teman baik ku, Sumiyanti, kerana katanya dia nak datang jumpa ku di airport. Selepas turun tangga, mata ku terus terpandang wajahnya di balik cermin. Memang tak banyak perubahan dia, masih cantik dan rugged seperti dulu.

Kami berbual panjang soal diri masing-masing. Rasanya tak cukup dua jam dan kami rancang akan jumpa lagi selepas ini. Kalau boleh satu famili berkumpul. Selepas di belanja ice blended dan jagung rebus, aku terpaksa berpisah juga. Mata ni dah terbayang dapur ku, bantal ku, tv dan segala-galanya yang ku rindui. Baru balik seminggu aku dah teringat-ingat.

Sempat berposing walaupun hanya duduk atas roller scan bagasi, lepas tu baru kami ketingkat atas. Aku minta tolong anak ku snap gambar, Sumi suka gambar yang close up, aku pula nak jauh-jauh....hehe..malu kononnya.

3 ulasan:

  1. Assalam kak..
    pengalaman mengajar kita menjadi lebih bijak ..


    mmuahh...rindu selalu...~~

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum,
    nasib baik passport dalam bagasi.. kalau tinggal dalam almari susah juga tu.. :)

    BalasPadam
  3. Azza...jauh berjalan, merantau...makin luas pengalaman kita.

    kulanz..wslm, tu la pasal, nasib baik passport ikut balik, kalau tinggal...alamat tdo kt airport la kita org.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)