my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Bukan Shima je 'Teringin'

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Lama betul tak makan petai. Agaknya bukan musim jadi susah nak jumpa. Kalau ada pun mahal gila.....takde la mahal macam nak beli kereta atau rumah. Tapi memang susah nak dapat kat KK ni.

Minggu tamu hari tu, sempat la rembat dalam 4 tangkai petai, harga RM2. Kecil dan comel-comel je, tak macam kat tempat kita, besar dan puas makan. Untuk tidak menghampakan tekak kami yang teringin nak makan, beli juga, alang-alang murah kan? Aku kopek semua dan separuh masak sambal udang petai, separuh lagi simpan dalam peti.


Resipi takyah tulis lah.....semua dah pandai buat sambal tumis kan.....lepas ni, tak reti-reti nak ambik berus, pencuci dan pewangi tandas? Rasakan la.....dah makan petai, sental la bilik air tuuuu.....

3 ulasan:

  1. ui..best tu..kna blk kg ler klu nak ni..klu setakat nak mkn sorg, x de feel lak..almaklum ler, selera cik abg min tu lain sikit..klu ikan putih masak kuning ng sambal cili asam jawa dia boley la...

    BalasPadam
  2. hmmmm...tgk sini br teringat ade beli petai ahad lepas..hahahhaa....

    BalasPadam
  3. emm mkn petai yg dh masak je,tk pandai kalau mkn gitu je...

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)