my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Rezeki datang lagi!!

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Assalammualaikum semua, dah hari khamis, kejap je masa berlalu. Cuaca panas terik minggu ni jadi kenalah minum air putih banyak-banyak. Nanti sakit siapa yang susah? Diri kita dan keluarga kita juga yang susah, kan.....

Semalam hubby dapat call dari makciknya di JB, minta tolong belikan ikan keropok dalam dua atau tiga kilo. Kebetulan kawannya ada datang Sabah, jadi kami kirimkan ikan tu melalui kawan dia. Harga ikan keropok sekarang makin mahal. Sekilo dalam RM36. Hanya sekilo yang mampu kami belikan kerana kebetulan hubby bawa duit cukup-cukup (lagi pun faham2 je la......hujung bulan, sesak der....)

Malam tadi hubby hantar ke hotel tempat kawan makcik dia menginap. Lepas tu dia terus ke gelanggang badminton yang menjadi rutin dia seminggu dua kali. Bangun je pagi tadi, aku tengok ada sebungkus besar barang dia bawa pulang. Aik? ada duit ke laki aku ni beli semua tu??

Rupanya kawan makcik tu bagi free. Dia nak promote barang-barang bisnes dia. Satu sen pun hubby takde bayar, hingga rasa malu pula nak ambil. Tapi aku cakap kat hubby, dah rezeki kita la ni. Kebetulan minuman amalan ku dah nak habis. Alhamdulillah, rezeki Allah yang diberi pada kawan makcik tu, dikongsi pula dengan kami. Walaupun niat sebenar nak promote barang-barang tu, kami tak kisah sebab memang berguna untuk kesihatan. Daripada kita beli nesscafe, kopi dan lain-lain di supermarket, baik kita beli yang sebegini, menambah baik kesihatan diri dan pendapatan sampingan makin bertambah (kalau jadi ahli).



Hanya dua barang tu je yang belum pernah kami cuba, iaitu tongkat ali dan kacip fatimah. Kopi Barley tu memang laku kat semenanjung dan kakak ipar ku pernah jual dan untung beratus juga la.......huhu....antara rajin dengan malas je.......

nota aku : kalau kita ringan tulang, rezeki takkan putus, insyaAllah

2 ulasan:

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)