my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Selami perasaan ini...

Tika ini hujan lebat dari pagi hingga sekarang.........
tiada entry menarik, hanya ingin berkongsi perasaan....




20 ulasan:

  1. Siapa yg menyanyi tu zana? Kakak ingat Francesca Peter dulu kan nyanyi lagu nie. Ini lelaki tanpa muzik lagi... mendayu-dayu

    Dalam hidup tidak semuanya yg kita lalui dgn mudah zana. Sabarlah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sorry kakzakie, video yg mula tadi bukan francisca, zana tersilap.....yg ni baru betul suara dia yg ori.

      Begitulah nampaknya kakzakie, hanya sabar kekuatan kita sbg isteri, menantu, anak dan ibu.

      Padam
  2. Salam kak zana! kenapa ni kak zana? kdg kita pun stress, bersabar aja ya, tapi kan kita ada satu perasaan yg pelik atau tak pelik kita pun tak tahu kalau hujan hati terus rasa sunyi n sepi mcm berseorangan ajerr kat dunia ni takde sapa2 ehehe.. itu perasaan kita kalau time hujan2 sentiasa sedih huhu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikummussalam Ika.....tu la, hujan turun hati pun sayu je. Tapi bagus kita doa mudah2an ianya hujan rahmat:-)

      Padam
  3. Hmmm..selami perasaan ini? Syahdu dan pilu bunyinya.Once in a blue moon,saya pun ada perasaan itu. Terus terang saya pernah mengalami satu episod kemurungan..tidak mudah mengatasinya..banyak muhasabah diri,cari maklumat bagaimana menanganinya,jangan diikutkan sangat perasaan sedih itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Nor....akk ok, insyaallah boleh atasinya. Muhasabah diri tu setiap kali solat akk ingatkan diri sendiri. Cuma kdg2 rasa sedih tu tak dpt nak elak......maklum kita ni manusia biasa.

      Padam
  4. slm Kak Zana...kenapa ni kak...duk jiwang2 hari ni...harap akak bersabar yer dgn ape jua dugaan yg datang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikummussalam QH, ala.....sesaje nak feeling syahdu:-)

      Padam
  5. kak..saya yakin sangat2 akak seorang yang tabah dan kuat semangat..saya harap agar akak kuatkan lagi semangat akak tu ye.. ingat..Allah takkan turunkan dugaan tanpa ada apa2 rancanganNya.. dan, mungkin di dalam dunia ini kita terseksa, tapi InsyaAllah 'di sana' akan ada kebahgiaan hakiki yang menanti kita.. yang penting, kena terus sabar, tabah dan redha dengan apa yang terjadi.... saya nak komen lebih2 pun, saya tak berapa arif..tapi sekurang2nya saya dapat bagi semangat kat akak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih adik ku Boni...akk ada adik lelaki, tapi......ahh..malas nak fikir.
      Insyaallah, apa terjadi akk tidak sekali mengalah. Cuma sbg insan yg lemah.....airmata pasti mengalir jg.
      Betul tu, sakit didunia hanya sementara, pasti ada hikmah nnti di akhirat sana:-) amin.

      Padam
  6. Assalamualaikum Zana,
    setiap orang ada kenangan, sama ada suka atau duka, yang penting bagaimana cara individu itu menangani / menerimanya... sebab ramai yang hidup hari ini masih terperangkap dengan kenangan masa lalu! Lagu ni sedap di dengar... saya pun suka, sebab zaman remaja yang saya lalui memang sudah ada lagu ini. Best!

    BalasPadam
    Balasan
    1. W'slm Amie, kenangan silam la yg menjadikan kita setabah hari ini Amie.

      Padam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)